Avatar billede kakadue Nybegynder
09. september 2003 - 17:12 Der er 1 løsning

Dell PowerVault 715N

Jeg har erhvervet mig et eksemplar af ovenstående model, men uden de cd'er der gør det muligt at geninstallere OS'et og finde enheden ved hjælp af et såkaldt Kick-start utility, så nu søger jeg lidt bistand i hvordan det ellers kan lade sig gøre at konfigurere sådan en fætter.

Jeg har fundet noget dokumentation på Dell's side, der fortæller om hvordan man sætter den op fra ny og geninstallerer et OS og så videre, men sagen er at den her ikke er ny, og derfor er konfigureret med en ip, subnet og så videre, som jeg ikke aner hvad er. Det gør det lidt svært at komme ind til det web-interface man kan administrere den gennem.
Der er mulighed for at komme ind til den via et null-modem kabel, men det virker ganske simpelt ikke. Jeg gør som der står beskrevet i online-dokumentationen men lige fedt hjælper det.
Jeg kan dog godt benytte den såkaldte console redirection gennem seriel-forbindelsen, der giver mulighed for at følge opstartssekvensen i BIOS frem til OS'et booter. Her har jeg mulighed for bl.a. at geninstallere (hvilket jeg ikke tør af skræk for at miste NAS manager-softwaren som jeg IKKE er i besiddelse af), gå ind i BIOS og køre noget system diagnostics, som i øvrigt fortæller at alt virker pånær netværksforbindelsen, som specifikt fejler når testen forsøger at sende og modtage data.

Jeg er lidt på herrens mark her, så hvis nogen har erfaring på dette område, og kan være behjælpelig vil det være meget påskønnet!
Avatar billede kakadue Nybegynder
17. september 2003 - 22:04 #1
blab