Avatar billede wolker Nybegynder
08. september 2003 - 00:44 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket udviklingsprogram

Jeg vil godt hører fra nogle professionelle asp-udvikler. Ang. hvilket udviklingsprogram i bruger.

Jeg kender en hel del til asp, men det er mere på amatør basic, dvs i starten Notepad, senere Homesite og her på det sidste Interdev 6.0.
Nu vil jeg til at søge jobs som Asp-udvikler, og så ville det jo være helt rart at vide hvilke udviklings-miljøer der er mest udbredt (jeg har 6 års erfaring som system-udvikler, men ikk inden for Web)

Kommentar ang. hvor svært det er at få job lige nu er ikke interessant..
Avatar billede ocp Nybegynder
08. september 2003 - 00:49 #1
InterDev synes jeg fungerer fint, men man er jo også en anelse miljøskadet efterhånden ;)
Developer Studio .NET minder meget om og fungerer også glimrende.
Avatar billede peng Nybegynder
08. september 2003 - 00:53 #2
Vi har kunne klare os med homesite, og har også prøvet og lave projekter i interdev. Det kommer helt klart an på projektets størrelse. Men Homesite tror jeg er et meget stort plus når man søger arbejde.
Avatar billede ocp Nybegynder
08. september 2003 - 00:56 #3
Jeg tror egentlig det er relativt ligegyldigt hvis man laver ASP-kode. Virksomheden sætter forhåbentlig dine ASP-evner højere end dine editor-præferencer.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. september 2003 - 01:02 #4
Notepad ;) du kunne ikke finde en dårligere editor??

Det er meget svært at sige hvad der bruger i forskellige firmaer.
Et gæt kunen være: Microsoft Developer Enviroment (InterDev) da den suite også har Visual C++ med..

Som hjemme bruger er det nok en lidt billigere editor og eksvis HTML-kit kan bruges.

Jeg er helt enig med ocp sidste kommentar. Jeg tvivler stærkt på de kigger på hvilken editor du bruger, de kigger på hvad du kan inden for ASP.
De fleste editore er "meget" ens og det er ikke så svært at sætte sig ind i en ny editor.
Avatar billede netro Nybegynder
08. september 2003 - 01:26 #5
Jeg har skrevet flere tusinde sider i Notepad, og den dag i dag er det stadig min foretrukne editor. Jeg har prøvet flere andre men er alle gange gået tilbage til denne primitive blok.

Smag og behag hvordan man ønsker at kode sin applikationer. Prøv lidt forskelligt og find den, du synes bedst om. Skriv din kode på din mobiltelefon hvis du vil - det *eneste* der tæller, er dit tidsforbrug og det færdige resultat.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 01:36 #6
Notepad og/eller Stones Webwriter er klart mine foretrukne, da de ikke indsætter alt muligt unødvendig kode, som fx. Frontpage der egentlig er et udemærket ASP værktøj, men det kræver mange timers fuskeri for at finde de forskellige funktioner til ASP i den...

Er lidt modstander af at bruge editors der bare sætter koden ind for en... Kender mange som først har lært ASP, og så sidenhen er gået over til editors... Efter et år eller 2 havde de glemt hvordan størstedelen af koderne egentlig skulle laves, hvilket gav dem en del problemer med fejlfinding...

Ved selv at skrive hele koden, eller kopiere den fra Script.dk, og så redigere i den bagefter, er du mere sikker på at det du laver er korrekt, og ikke er nødt til at gennemgå 500 liniers kodning, fordi editoren havde indsat nogle elementer på et uventet sted...

S.R.
Avatar billede ocp Nybegynder
08. september 2003 - 01:41 #7
Der er jo ikke nogen der siger at man SKAL bruge de komponenter.
Avatar billede peng Nybegynder
08. september 2003 - 10:34 #8
notepad kan man da godt bruge...

Men det giver trods alt større overblik når kode blokkerne er farveinddelt, det håber jeg ikke der er mange er er uenig.
Avatar billede netro Nybegynder
08. september 2003 - 21:42 #9
Kommer an på hvor godt overblik man har ;o) Men jo - det er en af Notepads svagheder (som jeg dog godt kan abstrahere fra).
Avatar billede netro Nybegynder
29. september 2003 - 17:52 #10
Skal vi ikke have lukket her, hr.?