Avatar billede madselgaard Nybegynder
22. december 2000 - 14:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Geforce 2 vil ikke virke igen

Kom til at sige accepter spørgsmål. Er ny her.

Ja, jeg har lige købt et Creative Geforce2 MX 32 DDR ram, PCI.

Mit problem er at Windows crasher ved opstart eller hvis der sker for meget på skærmen. Kan ikke spille Open GL, og crasher hvis jeg prøver Direct3D. Har prøvet 2 foreskellige driver, Creatives egne, og Nvidia Detonator. Min Comp er en Compaq preario, Pentium 3 550, hvis det kan hjælp.

Jeg snakkede med dem jeg købte kortet af. De sagde at jeg manglede nogle \"gart driver\" hvad end det betyder. Men det lyder mærkeligt at man SKAL til at finde sine driver på nettet, når de jo sender nogle med.

Tak på forhånd.

Avatar billede munk Nybegynder
22. december 2000 - 14:37 #1
Den \"gartdriver\" du omtaler ligger på din cd-rom
der fuldte med kortet.
Stik pladen i drevet og FØLG brugsanvisningen..
Avatar billede jimsim Nybegynder
22. december 2000 - 15:09 #2
Hvis du ved en fejl er kommet til at acceptere et spm., kan du jo altid nævne det for personen der har fået pointne. Som regl gives de tilbage.
Kig engang på http://www.geforcefaq.com/ det kan være du kan finde et svar der.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2000 - 19:46 #3
http://www.soundblaster.com/drivers/ Her findes driverne til dit grafikkort, men jeg håber det er et stærk bundkort du har i din maskine, for der ligger nemlig også et problem. Webtech. computeren fra TD har f.eks. ikke så stærkt et bundkort i, så den kan klare ovennævte grafikkort. Mærkelig at man er begyndt at spare sådan på bundkort.
Avatar billede madselgaard Nybegynder
22. december 2000 - 21:08 #4
Tjahh, men tak for hjælpen. Jeg kigger på det. Men jeg begynder mere og mere at tvivle på det er et driver problem. Jeg har løst problemet med 3D. Men problemet med at den crasher i windows og spil er der stadig.
Avatar billede westlife Nybegynder
23. december 2000 - 23:27 #5
Det kender jeg godt, det er fordi dit bundkort ikke kan køre sammen med dit graffikkort, jeg har selv haft det samme problem, jeg håber du stadig har garanti, så kan du muligvis få det lavet gratis.
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. december 2000 - 23:31 #6
Jeg købte det samme som dig, og den lavede samme problem. Jeg formaterede og det hjalp! - Mit råd: Formater!

/vh
Simon
Avatar billede madselgaard Nybegynder
24. december 2000 - 12:50 #7
Ja, jeg har prøvet et formatere 3 gange. No difference.

Men westlife. Er du sikker. Jeg har lige fundet ud af noget nyt. Når computeren har stået natten over, slukket, og når jeg så starter den igen. Så kører den ikke særligt længe. Men hvis den har stået et par timer, kan jeg spille i godt og vel 20 minutter.

Hvor får jeg lavet det du snakker om westlife. Det er en compaq jeg har fået fra min fars arbejde.
Avatar billede madselgaard Nybegynder
24. december 2000 - 13:08 #8
En anden ting. Mit bundkort er et Intel 810. Hvis det kan hjælpe.
Avatar billede westlife Nybegynder
24. december 2000 - 14:06 #9
Det er PRÆCIS det min gjode, så hjælper det at få nyt graffikkort i igen, men om en uges tid kommer samme problem igen.

Jeg har ikke andet at sige, få dig et andet bundkort.

Du kan muligvis gå ind i en computerforretning og spørge om de vil lave den, men husk det er ikke alle forretninger der gider når du ikke har købt den hos dem. Men nogle gør, men du skal jo selv betale bundkort og arbejdstimer.
Avatar billede madselgaard Nybegynder
24. december 2000 - 17:28 #10
Hmmm. Jamen jeg takker da.

Jeg undersøger sagen, og hvis jeg finder ud af at det er det der er galt, får du seføli\' pointene. Men hvordan skal de lave sådan at det kan køre? Ved at skifte bundkort???

Men ellers tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede westlife Nybegynder
24. december 2000 - 18:12 #11
Ja de skal finde et bundkort som passer til BÅDE din processor og ram etc. og også Graffikkortet.

Jeg kan lige fortælle at FIC bundkort IKKE kan køre med det.

Men det med at skifte bundkort er ingen sag for dem de har alt udstyr til det, og hvis det slår fejl sætter de bare en ny i
Avatar billede madselgaard Nybegynder
22. januar 2001 - 14:12 #12
Ja, jeg har fundet problemet. Det var min ROM/BIOS der var forældet. Kunne jeg havde sagt mig selv, men tak for hjælpen.