Avatar billede anders4u Nybegynder
07. september 2003 - 12:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installering af Autocad 2002 på bærbar?

Jeg har lige købt en bærbar computer, og vil i den forbindelse gerne installere Autocad 2002 på den. Jeg har en "dongle"(Hedder det vist!) til at sidde bagi min stationære, den kan ikke sidde i den bærbare(Da der ingen Parallelport er!). Hvad muligheder er der så, i så fald, hvem skal man kontakte...?

MVH
Anders :o)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. september 2003 - 12:59 #1
Hvad skal du bruge den "dongle" til, du skal da bare sætte AutoCAD cd'en i computeren og installere
Avatar billede anders4u Nybegynder
07. september 2003 - 13:10 #2
Jeg har prøvet at installere det. Det kan også godt installeres, men den skriver et eller andet med security, når jeg starter Autocad, og derefter afbryder den og lukker programmet + meddeler at jeg skal kontakte min forhandler....
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 13:26 #3
hvis du (og det lyder godt nok lidt underligt) virkelig skal bruge en dongle for at køre autocad.
Kan du måske løse det ved at tilslutte en enhed der har pass-trugh parallelport
som f.eks en scanner.
Jeg har i hvert fald en scanner der har denne egenskab
og denne scanner kan sættes til computeren via USB.
men om parallel porten på scanneren kommer til at fungere når scanneren er sluttet til via usb, ved jeg ikke.
Det er bare en ide.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. september 2003 - 13:30 #4
Dt med security er vel noget med at du ikke har registreret den ?
Avatar billede clausgold Nybegynder
07. september 2003 - 18:44 #5
Til orientering kan jeg fortælle at vi på min arbejdsplads har dongler på 3 stk AutoCad 2000. Det var den sikkerhed Autodesk brugte før de licenser der nu bliver aktiveret via f.eks e-mail.
Avatar billede anders4u Nybegynder
07. september 2003 - 21:33 #6
Jeg lukker, jeg har ladet mig fortælle at man mon et mindre gebyr, kan få en anden version, der ikke kræver "dongle"....

Men takker for diverse indlæg....