Avatar billede steffansteffan Nybegynder
05. september 2003 - 23:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bløde skygger?

hej

Jeg er nybegynder inden for 3D og kan ikke finde ud af hvordan man laver bløde kanter på skyggerne.

Ved det kan lade sig gøre for jeg gjorde det selv på et tidspunkt kan bare ikke huske hvordan jeg gjorde det :)

Jeg har 3Ds Max 5.1

I kan se på dette billede hvad jeg mener:
http://www.web-grafik.dk/3d.JPG

Håber på et godt og seriøst svar.

m.v.h
Steffan - webmaster
www.crazy-cars.dk
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. september 2003 - 22:13 #1
"sample Range" under Shadow Map Params, skulle gøre en forskel.. Prøv at leg lidt med det.

-Radiohead
Avatar billede osborne Nybegynder
28. december 2003 - 14:47 #2
Hej stefanstefan, Så lige på din hjemmeside - kunne ikke lige se det billede du henviser til ovenfor. Ser ud som om du fandt en løsning på det med de bløde skygger - men ellers er der mange forskellige muligheder. F.eks. lave en gode "snyde Global Illumnimation" med en gratis plugin som f.eks. LightMesh.

Hvis du bruger Max 6 kan du bruge den indbyggede MentalRay renderer (og slå GI til).

Alternativt bruge en af de commercielle plugins som Brazil til at få et rigtig godt lys og skygger.

Håber du kan bruge tippet.
Avatar billede osborne Nybegynder
12. marts 2004 - 11:48 #3
Lykkedes det ?