Avatar billede joeb Nybegynder
04. september 2003 - 16:37 Der er 1 løsning

Lydkort: Aureon Sky - støj i HiFi

Har nu haft mit Terratec Aureon Sky 5.1 lydkort installeret i nogle dage og et særligt irritationsmoment er opstået. Det er via optisk kabel sat til min Surround receiver for surround effekt på dvd via PCen og musik generelt. Men ligegyldigt om jeg hører radio - altså udenom pc-lyden - eller ser en dvd film, så forekommer der kraftige støj-udslag ind imellem. Ved ikke hvordan jeg skal beskrive det, men det er nærmest som den støj man kan fremkalde ved at stikke en phonostik/minijackstik i en udgang der er aktiv.

Kan det overhovedet ske, at sådan støj bliver fremkaldt selv når indgangen ikke benyttes? Altså f.eks. når jeg hører radio? Det pudsige er, at det også forekommer i pc'ens egne højtalere. Kortet kan godt håndtere både udgang til receiver samtidig med udgang til pc'ens egne højtalere.
Avatar billede joeb Nybegynder
16. september 2003 - 16:56 #1
lukker