Avatar billede alfred2 Nybegynder
04. september 2003 - 13:34 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

CPU not installed

Sådan noget l... !!!!

Får besked "CPU NOT INSTALLED" ved opstart, men cpu er spritny, og får samme besked med den gamle.

Har fået byttet mobo (medmindre jeg fik det samme igen)
Samme resultat
Har prøvet ny PSU...samme resultat
Har prøvet ny ram...samme resultat
Har resat CMOS...samme resultat
AGP kort sidder rigtigt (og fast)
Alle kabler er udskiftet...samme resultat

Nu gir jeg sgu snart op !!!
Det er vel rimeligt usandsynligt at 2 CPU, eller 2 Mobo´s er defekte.

OPSÆT:

Azuz PS533 mobo
Intel P4 - 2,66/533
350 W PSU
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2003 - 13:41 #1
Prøv at loade bois setup optimal. Har du husket, at indstallere drivere til bundkortet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. september 2003 - 13:42 #2
http://www.eksperten.dk/spm/362564
Håber det kan være lidt til hjælp.
Man skal altså være forsigtig, når man sætter cpu i mobo.....
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
04. september 2003 - 13:47 #3
Har du sørget for at læse manualen til dit MotherBoard grundigt igennem og sætte alle jumpere som de skal. Fx kan en for høj spænding på en CPU hurtigt tage livet af den.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
04. september 2003 - 13:51 #4
>> peet49 Det er samme bundkort som det foregående jeg kan ikke inst. nogetsomhelst, for jeg har totalt ingen adgang til mask.

>> Har set denne, men jeg var YDERST forsigtig...antistat og det hele

Den gamle CPU sad godt nok utrolig fast i soklen, (mere end de plejer)
Det ku måske være en soklen
Avatar billede alfred2 Nybegynder
04. september 2003 - 14:19 #5
Jeg har læst den ret grundigt syntes jeg.
De står mere som default (og de virkede da siden dec.)
Og så står den i "JUMPERFREE" setting
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2003 - 14:51 #6
Hvilket bundkort er det?
Avatar billede alfred2 Nybegynder
04. september 2003 - 14:54 #7
asuz PS533
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2003 - 15:19 #8
Prøv at starte sådan: tag alle drev fra, så du kun starter med cpu-grafikkort og ram. Prøv evt. også kun, at have power kablet fra fronter monteret.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
04. september 2003 - 15:24 #9
Prøvet, og samme besked "CPU bla bla bla"
...og der kommer ingen bip eller noget andet
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2003 - 15:42 #10
Har du mulighed for, at afprøve cpu i en anden maskine.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
04. september 2003 - 16:04 #11
Nix, desværre...men jeg håber at den måske kan udelukkes, idet det giver samme resultat både med den nye jeg har købt, og den gamle 2,4 som jeg troede det var galt med.
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2003 - 16:26 #12
Det er entent bundkort eller cpu, der er galt med. Har du købt hos en forhandler i byen, kan du se, om han kan få det til, at køre.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
04. september 2003 - 16:36 #13
>> peet49 desværre der er ikke kommet noget nyt på banen, ingen point til dig idag.

Forhandler sender et nyt bundkort...så nu må vi se...jeg vender tilbage
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2003 - 16:49 #14
Du kunne jo vente med, at afvise, indtil det er overstået, det er lettere, men OK
Avatar billede sekam Nybegynder
04. september 2003 - 19:46 #15
Bruger du ASUS' EZ Plug, eller P4 stikket? Har du prøvet begge to?

Har du prøvet at deaktivere JumperFree mode, og selv sætte hastigheden?
Eventuelt underclocke cpu'en.

Har du prøvet med et andet grafikkort? F.eks. et gammelt PCI kort.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
05. september 2003 - 12:45 #16
Har prøvet alle 3 varianter

Har ikke prøvet, hverken jumperfree eller PCI kortet.

Går ud fra at jeg kan udelukke AGP´en da det virker i anden mask., og pga post meddelelsen.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
09. september 2003 - 10:37 #17
:0(
Avatar billede peet-49 Novice
09. september 2003 - 10:53 #18
Kommentar udbedes!!
Avatar billede alfred2 Nybegynder
12. september 2003 - 12:51 #19
KOMMENTAR ? DET SKAL DU FÅ !!!
Defekt internt modem som bränder bundkort af som tändstikker...

Så 2 nye fucking bundkort og en ny fucking CPU senere har jeg en fucking PC der funker.

Fik iövrigt leveret et "nyt" bundkort som også var defekt (Pinhul 10 var ikke udstanset ordenligt, og bukkede et ben på CPU´en)
Så det gjorde sgu det gjorde det sgu ikke nemmere at fejlsöge.

Har iövrigt forsynet PC med en "lyn-beskyttelse" da det sandsynligvis var årsagen.
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2003 - 13:08 #20
Den smøre har jeg ingen kommentar til, men hvis du fortsætter på samme måde her hos eksperten, bliver du ikke gammel her.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
12. september 2003 - 14:38 #21
hvad er dit problem ?
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2003 - 14:50 #22
Vi kan lade en CoAdmin kigge på sagen, så kan han fortælle dig det, hvis ikke, du er i stand til det selv.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
12. september 2003 - 15:28 #23
Gør hvad du vil !!! Jeg har ikke tid til dit bøvl
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2003 - 17:04 #24
Du er hermed anmeldt for misbrug1
Avatar billede ird Praktikant
12. september 2003 - 17:37 #25
Peet49>>>> Ignorer da den klovn. Han er smidt på min egen blackliste for dette
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2003 - 17:44 #26
ird> hvis der ikke bliver lavet noget ved "disse" er det snart dem, der kører løbet her.
Avatar billede ird Praktikant
13. september 2003 - 08:07 #27
Fulddstændig enig peet, men så er jeg out of here
Avatar billede fromsej Praktikant
13. september 2003 - 08:15 #28
*SUK*
Avatar billede songmess Nybegynder
13. september 2003 - 08:43 #29
Av hvor er I Nørder dog sjove at høre på. Må vi lige bede om kammertonen, ellers kommer man jo aldrig her igen. Skam Jer!!!
Avatar billede razor Nybegynder
13. september 2003 - 14:05 #30
alfred2,

Det er normal kotyme på Eksperten, selvom man måske ikke har fået et svar der løste ens problem, at man deler et lille symbolsk beløb ud til de evt. svarere der har bidraget i spørgsmålet som en lille tak for deres ulejlighed. Ved at gøre det på den anden måde udsender man et signal om at de egentlig kan rende dig og du ikke sætter pris på deres forsøg på at hjælpe.

I øvrigt må du gerne prøve om ikke du kan holde tonen på et mere sobert niveau. Du står jo heller ikke og råber på gaden og siger "fucking" hele tiden. Husk på at der altså sidder mennesker i den anden ende :-)
Avatar billede alfred2 Nybegynder
15. september 2003 - 09:54 #31
Okay, det er vel fair nok.

>>Peet49 beklager vores lille "disput", er rigtig træt af PC-bøvl for tiden.
Du kan få 30 point som et plaster på såret.
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 10:03 #32
peet ->du skal hente point her.
http://www.eksperten.dk/spm/401174
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2003 - 10:07 #33
Jeg har ikke brug for dine point, det var kun måden, det udviklede sig på, jeg var utilfreds med, jeg kan se du er ny her, og skal først lære systemet, at kende.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
15. september 2003 - 13:01 #34
Ja okay, man må jo ta et hak i tuden en gang imellem.

Jeg lader dem nu stå alligevel så kan du jo tage dem eller la vær´