Avatar billede uni-ball Nybegynder
04. september 2003 - 11:14 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

IP snapper og send til lokal server

Hejsa,

Jeg søger et program som kan aflæse min ip på min server og gemme denne i en fil.

Programmet skal være fuldautomatisk og evt. kunne tjekke min ip hvert 10 min. og gemme ip´en i en fil og derefter sende filen til en ftp konto på en anden server.

På den computer med ftp kontoen skal der så ligge et DNS prg. af en art der kan læse den nye ip og gøre brug af den.

Er der nogen der har mod på at hjælpe med at lave et sådan lille prg.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. september 2003 - 11:18 #1
Et sniffer probram kan opfange alle ip pakker og gemme dem i en logfil, den vil kunne placeres således på dit net at det kun er trafik til serveren den opsnapper, og dermed kan du uddrage serverens IP adresse, men der vil også kommer meget andet snader du ikke har brug for.

Kik på www.sniffer.org eller søg på google på "network sniffer" der er mange og vælge mellem, også gratis
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
04. september 2003 - 11:20 #2
http://www.dyndns.org/ har vist alt det du drømmer om :-)
Avatar billede swaxi Nybegynder
04. september 2003 - 12:20 #3
et domæne koster 99kr./år på www.gratisdns.dk
Avatar billede swaxi Nybegynder
04. september 2003 - 12:24 #4
... jeg stener ...
du har self. variabel ip, og kan derfor ikke bruge et domæne til noget som helst.
martin.jensen har ret > jeg brugte også dyndns en gang for lang tid siden, da jeg havde isdn