Avatar billede waingro Nybegynder
02. september 2003 - 11:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Reklamepopup logins - hvordan får jeg dem væk?

Når jeg kommer ind på diverse websites hvor der er reklamer, får jeg tit en dialogboks op med 3 felter. Der står næsten altid noget med ad.****.** i denne boks.

Hvad gør jeg for at undgå dette. Jeg har forsøgt at geninstallerer IE 6 uden held.

Help!
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. september 2003 - 11:57 #1
Få fat i et program der kan slætte alt det internet-stads (eks cookies) der er blevet smidt ind på din puter.. Bruf f.eks. X-cleaner (mener jeg det hedder) Der bliver nemlig lagret en masse tin i din puter, hver gang du besøger en bestemt side.. Hvis du f.eks. kikker meget på telefoner mv, er der stor sansynlighed for, at du får en masse reklamer fra TDC - Nokia mv..

Find et Tweak-program/"cleaner"-program der kan slette alle de kedelige filer der er blevet lagret..

Tip.. Når det er gjordt, ville jeg anbefale at få dig en firewall(software).. Evt. bare en trial-udgave, som Zonealarm fra Zonelabs. Den sørger for at en masse af disse ting bliver blokeret, og den er let at sætte op/meget bruger venlig.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 12:00 #2
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede waingro Nybegynder
02. september 2003 - 12:01 #3
Jeg fandt lige selv ud af det...
c:\winnt\system32\drivers\etc\ her ligger hosts-filen og den var fyldt med alt muligt lort fra Kazaa og andre ad bots... Jeg kører med både Ad-Aware og Spybot og de havde ikke set det. Jeg slettede alt udnødvendigt i denne fil, og så er alt tilbage ved det normale.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 12:03 #4
Det må vi så håbe, men jeg tillader mig at tvivle.*S*
Avatar billede hcma Novice
02. september 2003 - 12:08 #5
waingro>>> jeg tvivler lige så meget som "fromsej", for det sletter ikke fremtidige pop-up'er. En let og nem måde kunne være at installere den nye Google Toolbar, som har en "pop-up-blocker"
Avatar billede waingro Nybegynder
02. september 2003 - 12:08 #6
Tro hvad du vil. Jeg HAR testet det, og det er 100% bedre.
PS. Jeg er systemtekniker i et større EDB-hus...såeh... ;-)
Avatar billede waingro Nybegynder
02. september 2003 - 12:10 #7
Mit problem var ikke at stoppe popups generelt, men at stoppe login dialogbokse... læs dog første indlæg.
Avatar billede hcma Novice
02. september 2003 - 12:13 #8
okay - små slag, der er frokosttid og i hvert fald, mit blodsukker er lavt lige nu, så......
;o)
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. september 2003 - 12:13 #9
Ja, jeg vil ikke blande mig.. Men jeg ved da, at det ikke er alt der er slettet. Dit problem er sikkert løst, men der ligger stadig kedelige ting på din puter som du ikke kan se/finde :) Så jeg må nok alligevel hælde lidt til fromsej og catbody :)

But whatever makes you happy :)