Avatar billede boellemis427 Nybegynder
01. september 2003 - 10:23 Der er 6 kommentarer

scripts i notes

Hej. Jeg sidder og skal lave en webside i notes. Jeg ved ikke om det jeg sidder og laver har noget at gøre med notes generelt, men under en personlig side i notes er det meningen der skal køres et script (java ell. vb) således et billede kan blive opdateret. Dette script anvender nogle funktioner/objekter der ikke er på notes-serveren, men derimod på en anden webserver. Hvordan får jeg dette til at virke? Som det ser ud nu har jeg svært ved bare at sætte et billede ind på den personlige side. Håber i kan hjælpe...
Avatar billede boellemis427 Nybegynder
01. september 2003 - 10:32 #1
Den personlige side er vist det man i notes kalder et dokument!
Avatar billede jogii Nybegynder
01. september 2003 - 11:05 #2
Du kan lade html-koden henvise til det andet site, som har grafikken parat.
Er den "anden" webserver tilgængelig fra dem som skal se siderne? Så behøver du ikke at får billederne over på Domino-serveren.
//Jörg
01. september 2003 - 11:07 #3
Det er lidt svært at svare på, når man ikke ved hvad det er for funktioner/objekter du har problemer med at kalde. Generelt vil jeg sige, at hvis noget er markeret som passthru HTML i Notes, så vil det virke på samme måde som for et flad HTML-fil, der ikke ligger i en Notes-database. Du kan også sagtens skrive JavaScript og VB script ind i passthru HTML.
Avatar billede boellemis427 Nybegynder
01. september 2003 - 11:33 #4
Er det noget man uden videre kan gøre fra notes klienten? Det hele hænger sammen med at jeg har downloadet et script der kan lave diagrammer og gemme dem som billeder. pga en lidt træg korrespondance med it-afdelingen er det pt ikke muligt at få afviklet disse scripts på notes serveren.
Hvordan får jeg gjort det hvis siden der skal vise dette laves i notes klienten?
Avatar billede jogii Nybegynder
01. september 2003 - 11:45 #5
Du kan i LS på det pågældende dokument anvende metoden

Set notesEmbeddedObject = notesRichTextItem.EmbedObject( type%, class$, source$, [ name$ ] )

for at tilføje en fil til et dokument som et bilag.
Senere kan du henvise til filen via

//server/database.nsf/oversigt/dokumentident/$File/<navnpåfil>
Avatar billede jogii Nybegynder
24. november 2003 - 10:26 #6
Hvis du ikke kan få afviklet dit script på Domino serveren, har du en anden server hvor du kan få genereret dine billeder? Måske på din egen maskine?