Avatar billede engskov Nybegynder
31. august 2003 - 23:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hvorfor slukker min skærm når jeg starter min pc..

Jeg har et problem. Jeg har fået ms blaster på min pc. Og i starten kunne den godt køre uden internetopkobling. Men nu sker der det, at når jeg starter maskinen, så slukker skærmen.. Så jeg har ikke mulighed for at reinstallere noget. eller kører noget som helst.. Hvad kan jeg gøre.. Skal den til en proffessionel, eller kan jeg gøre noget. Det skal siges at ejg har fået ny pc, så hvis jeg skal downloade noget, og lave en startdisk eller noget. Så kan det godt lade sig gøre.. Men hvad skal jeg gøre.. når skærmen slukker.

Tak for hjælpen...

Hilsen en desperat pc bruger..
Avatar billede perj Nybegynder
31. august 2003 - 23:47 #1
Hvornår slukker din skærm. Efter 60 sek.? eller hvad?
Avatar billede engskov Nybegynder
31. august 2003 - 23:49 #2
den slukker ca. 3-6 sekunder efter.. men min pc kører videre.. selvom jeg tænder skærmen igen, så gå den ud med det samme...
Avatar billede squashguy Nybegynder
31. august 2003 - 23:54 #3
slukker den ved post eller først når den kommer ind i windows?
Avatar billede engskov Nybegynder
31. august 2003 - 23:59 #4
den starter med at vise hvad pc'en er.. det er nok det som er post. helt i starten altså. og så slukker den skærmen. ca 3-6 sekunder efter jeg har trykket på startknappen. den når slet ikke til windows. jeg ved godt at msblaster-ormen slukker når man kommer på nettet. Men det var det den gjorde i starten. Så hev jeg stikket ud til nettet. så kørte den. Men så ligepludselig, så begyndte den på at slukke skærmen når jeg startede...
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. september 2003 - 00:08 #5
kan du nå at trykke f8, og starte i fejlsikret tilstand - eller er den allerede død på dette tidspunk?
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 00:15 #6
hmm, det har jeg dog ikke prøvet. Men den dør inden jeg når at se noget som helst.. så ejg tror ikke jeg når derhen..
desuden, den slukker jo bare.. hvordan skulle jeg så kunne køre den i den tilstand.. jeg tror også den vil slukke selvom den er i den tilstand..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 10:16 #7
Hvis ikke du har mere tid end som så, så bliver du nok nødt til at køre en Repair.
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Sørg for i samme øjeblik du går på nettet igen at få opdateret Windows.
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 15:49 #8
jeg kan ikke nå at gøre det.. for kører ejg den installations-cd.. så slukker skærmen også.. det gør den ligemeget hvad jeg gør..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 15:56 #9
Er det en PC du selv har samlet?
Så skal du lige prøve at pille grafikkortet ud og sætte det i et par gange.
Hvis det er en færdigsamlet, så henvend dig der hvor du har købt den.
Prøv dog lige først at lave en bootdiskette, så du kører helt udenom din HD
www.bootdisk.com tag en Win98.
Kan du nå at komme i BIOS?
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 16:01 #10
jeg tror altså ikke i forstå.. JEg tænder min pc, og med det samme lige efter.. så slkker skærmen.. jeg når at se at der står compag.. men så slukker den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 16:02 #11
Jeg er helt med, det lugter af defekt hardware så prøv det jeg har foreslået.
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 16:03 #12
okay.. tak for det...
Avatar billede martinhh Nybegynder
01. september 2003 - 21:48 #13
Skærme mener jeg ikke kan slukke under opstart pga. virus, men i må ikke hænge mig op på det...
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 21:51 #14
jeg har fundet ud af det.... tak for hjælpen drenge.. det var mit graffikkort som sad løst.. tak for hjælpen fromsej...
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 21:54 #15
Velbekomme.*S*
Lige nøjagtig den fejl er set flere gange.
Men hvorfor tog du dine point selv?
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 21:55 #16
nej.. hvordan giver jeg dig dem
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 21:56 #17
jeg ved ikke hvordan man gør det... altså overføre point...
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 21:57 #18
Du laver et nyt spørgsmål, kaldet Point til fromsej, og lægger et link her, så klarer vi det på den måde.*S*
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 21:58 #19
okay
Avatar billede engskov Nybegynder
01. september 2003 - 21:59 #20