Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
31. august 2003 - 10:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min EIZO-skærm er død

Hej
Jeg har en EIZO Flex-Scan F57 som er fuldstændig død. Det eneste der sker når jeg tænder er, at kontrollampen viser grønt som den skal, men kun i få sekunder så begynder den at blinke orange, og skærmen er som sagt sort. Normalt kommer der en lyd når jeg tænder.
Min PC er OK, har afprøvet den med en anden skærm. Skærmen virker heller ikke med en anden PC. Der sker det samme hvis jeg tænder uden at den er tilsluttet en PC. Jeg har trykket på alle knapper og læst i manualen. Kan det være en sikring?

Mvh fjot
Avatar billede evildon Nybegynder
31. august 2003 - 11:48 #1
Som altid skal du lige undersøge om der er garanti på den før du gør noget.

Ud fra de ting du siger vil jeg sige at er din horizontal-afbøjning. Problemet er at der sider en halvleder som er gået. Der er ikke de store problemer i at skifte den, men der sidder en del kondensatore rundt om den, som sørge for at den timing halvlederen skal have er i orden.
Det der er sket ved dig er nok at nogle af de kondensatore ikke har den størrelse de skulle have mere. De bliver dårlige med tiden. Og så går halvlederen en tur.
Jeg vil foreslå dig at få den lavet på et værksted hvis du ikke selv ved noget om elektronik (og der ikke er garanti på)

Håber det hjælper dig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. august 2003 - 13:30 #2
kan godt tilslutte mig evildon's svar, det lyder rigtigt.
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
01. september 2003 - 08:18 #3
1000 tak for svaret.
Der skulle vel ikke være nogen der kan anbefale et værksted i Århus?
Avatar billede evildon Nybegynder
02. september 2003 - 00:32 #4
Du burde kunne gå til en almindelig radio forretning. Du kan jo bare spørge om de ikke vil lave den for dig.
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
02. september 2003 - 08:44 #5
Det vil jeg prøve, og tak skal du have igen!

Mvh fjot