Avatar billede arcanex Nybegynder
30. august 2003 - 02:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælpe til lys problemer

haysa.. Jeg har været ved at lave en fængsels celle.. Hvor der er noget volume light der lyser ind igennem.. Men så skulle væggene jo helst blokke for lyset.. Det gør det ikke.. man kan se den runde lys kegle på gulvet.. Nogle der ved hvordan jeg kan få det løst ??
Avatar billede arcanex Nybegynder
30. august 2003 - 02:21 #1
her er et link så i kan se billedet..

http://www.arcanex.dk/PrisonCell.jpg
Avatar billede arcanex Nybegynder
30. august 2003 - 02:35 #2
et til der viser det lidt mere tydeligt

http://www.arcanex.dk/PrisonCell1.1.jpg
Avatar billede zerohero Nybegynder
30. august 2003 - 11:54 #3
Prøv at sætte en flueben ved "Force 2-Sided" ved sektionen "Option" i din Render Scene menu. Det skulle forhindre tvinge alle faces til at blive dobbelt-sidet og derved en bedere skygge afgivelse!

ZeroHero
Avatar billede arcanex Nybegynder
30. august 2003 - 13:51 #4
Tak for svaret.. Men det hjælper desværre ikke på problemet..
Avatar billede zerohero Nybegynder
30. august 2003 - 14:08 #5
Send lige scenen til mig... og jeg vil se nærmere på sagen.
info@opengl-delphi.dk
Avatar billede arcanex Nybegynder
30. august 2003 - 14:18 #6
Ja det ville være fint.. Jeg sender den nu
Avatar billede 3dmax Nybegynder
30. august 2003 - 15:46 #7
Du kan også bruge Exclude,  under General parameter. Her kan du bestemme hvilken genstande lyset ikke må lyse på.

          SL
Avatar billede arcanex Nybegynder
30. august 2003 - 18:52 #8
Nu virker det.. Jeg ved ikke hva jeg havde lavet.. hmm.. Nå men zerohero du får pointene, hvis du lige oprettet et svar