Avatar billede smiske Nybegynder
28. august 2003 - 17:42 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Lotus Notes Konvetering.

Først og fremmest beklager hvis dette er den forkerte kategori. :-)

Jeg har fået en forespørgsel fra en bekendts firma der gerne vil have konveteret alle deres "lotus Notes" skabeloner (manualer) over i Word formatet.

Mit spørgsmål er så, hvad kræver det, er det svært og sidst men ikke mindst, hvordan gør man ;-)

Håber nogen kan hjælpe mig med det her :-)

Hop på stedet fra

//Henrik

PS. Hvis nogen har lyst til at give mig en længere forklaring om hvad Lotus Notes er for noget og generelt en uddybende forklaring på ovenstående spørgsmål, deler jeg meget gerne flere point ud ;-)
Avatar billede ra1101 Nybegynder
28. august 2003 - 22:30 #1
Hej - pkt. 2: Lotus Notes er et glimrende Post og kalendersystem, som når det er sagt, er genialt til dokumentstyring.
Det er databasestyret, hvor man har dokumenterne liggende som enkeltdokumenter, med en masse felter, som man så kan få vist på mange måder.
Alle dokumenter kan så ligge samlet i et hieraki, hvor man har overblik over alle dokumenter i et eller flere "views" (oversigter)
Så hvofor konvertere dem til Word???? Nå - pyt det er jo min mening, der kan være andre gode grunde, som jeg ikke skal blande mig i.

Pkt. 1: Alle Notes dokumenter kan vises på skærmen, og så kan man bare "klippe" og "klistre" dem ind i et worddokument.

En del af formateringen går tabt, men det tror jeg ikke du kan undgå.
Held og lykke

mvh.  Rene' Andersen  (en ivrig, og glad Notesbruger)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. august 2003 - 00:27 #2
Pkt.2: Helt enig - hvorfor dog konvertere ?? !
Men du kan eksportere notesdokumenter via filer>eksporter. Vælger du "structured text", får du en outputfil som indlæst i word giver dig feltnavn:feltindhold, hvilket muligvis er ok til manualer. Du kan gøre dette med alle dokumenter i en oversigt på een gang (eller enkeltvis).
Processen kan sikkert automatiseres ved at kode en agent i Notes, men det kan nok ikke betale sig hvis det kun er en enkelt database.
Du kan også tilgå notesdatabaser fx. via odbc, og dermed hente data - men så begynder det at blive lidt mere tricky.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. august 2003 - 08:47 #3
En sådan konvertering kan automatiseres fuldstændig. Jeg har en løsning, men den er desværre ikke "free of charge". Din bekendt akn smide mig en mail på cdelicht@hotmail.com, hvis vedkomne er intereseret.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. august 2003 - 08:51 #4
Mht. Notes forklaring så se også her: http://www.eksperten.dk/spm/210743
Avatar billede smiske Nybegynder
29. august 2003 - 14:28 #5
Tusind tak for de gode svar alle :-)

Hvad angår det med hvorfor konvetere....det er et firma der har problemer med deres ansatte ikke kan læse/åbne/finde ud af de skabeloner der er, så det hele skal derfor konveteres over i Word formatet så selv den mindre bemidlede ansatte kan få hjælp i manualen ;-)

Jeg takker mange gange :-)

Mvh

//Henrik
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
29. august 2003 - 18:24 #6
Lotus Notes er jo også Domino, hvilket betyder at ALLE data i en Notes database med begrænset indsats kan gøres tilgængeligt i en browser. En browser plejer alle, selv dem du kalder "mindre bemidlede ansatte" at kunne betjene.

Så som mmmtm skriver - hvorfor dog konverterer, hvad med at lade det pågældende firma få lidt rådgivning af nogen der ved hvad Notes/Domino er og kan.