Avatar billede t.thoft Nybegynder
28. august 2003 - 17:17 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Database - tutorials

Hejsa

Jeg står og skal til svendeprøve her om nogle mdr, og har lige fået af vide at database skal indgå i den digitale del. Kan nogle så hjælpe mig med:

1. hvad er bedst og nemmest af Acess og MySQL (jeg kan ik ret meget i forvejen)

2. Findes der nogle tutorials på nettet (gerne på dansk) der kan få mig til at forstå database noget bedre, og som jeg kan bruge til min svendeprøve.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.....
Avatar billede babyworm Nybegynder
28. august 2003 - 17:21 #1
Access kan jeg bedst lide...

Hvis du vil lære mere om database kan du købe et 48 kr hæfte hvor man kan lære om databaser..

Nu ved jeg ikke hvor skarp du er til computere.. men ellers prøv dig frem... Hvis du vil kan jeg godt søge nettet igennem for toturials..! :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. august 2003 - 17:22 #2
(1) Det er kun min egen erfaring: Jeg kan helt klart bedst lide at bruge MySQL

(2) Du kan læse en masse på www.webcafe.dk
Avatar billede mr-super Nybegynder
28. august 2003 - 17:23 #4
www.Webcafe.dk
www.Google.com (Søg efter hjælp til db)
//MR Super
Avatar billede t.thoft Nybegynder
28. august 2003 - 17:23 #5
altså jeg sidder og arbejder ved computer hverdag, både mac og pc....om nogle mdr skal jeg op til svendeprøve til mediegrafiker. Jeg har dog haft lidt database i 14 dage, men det er ikke nok til at kunne en masse. Det var MySQL vi havde der. Jeg har tænkt på at købe det hæfte, men vidste bare ik hvor meget man ville få ud af det....men måske jeg skulle invisterer i det.
Avatar billede nmh Nybegynder
28. august 2003 - 17:24 #6
Det er helt klart en god ide at købe hæftet.
Avatar billede overchord Nybegynder
28. august 2003 - 17:31 #7
1.Jeg finder ogsaa Access nemmere at arbejde med - isaer hvis du er ny indenfor databser. Access tillader brug af programmet paa mange forskellige niveauer fra hetl basale opbygninger til meget komplekse kode-drevne operationer. Der er dog en humle - Access koster penge mens mysql er gratis. Der er en anden mulighed som er gratis, der minder en del om acces, nemlig Openofiice (http://da.openoffice.org/index.html). Openoffices database program kan arbejde sammen med mysql, men altsaa i et miljoe hvor du ikke behoever at kode alt fra bunden.

2. Hvis du gaar efter muligheden Openoffice+mysql er her et "how-to" dokument (paa engelsk - beklager):http://www.unixodbc.org/doc/OOoMySQL9.pdf
Hvis du gaar ud og koeber Access er det en god ide at foelge babyworms ide om at koebe et haefte.
Avatar billede overchord Nybegynder
28. august 2003 - 18:04 #8
erhm ok. Nogen grund til at mit svar blev afvist?
Avatar billede babyworm Nybegynder
28. august 2003 - 18:09 #9
thx for points..! :)
Avatar billede nmh Nybegynder
28. august 2003 - 19:11 #10
Det samme siger jeg.
Avatar billede mr-super Nybegynder
28. august 2003 - 19:47 #11
Tak for points