Avatar billede thebest1020 Nybegynder
27. august 2003 - 18:37 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Intel og AMD

Hejsa eksperter..!

Jeg skal lige have lidt hjælp igen...
Hvilken CPU skal jeg købe, jeg indtil for et par dage siden brugt en Celeron 300 Mhz som har været klokket op til 450 Mhz gennem de sidste snart 5 år..! Men det er blevet for småt..!

Så hvis vi tager udgangspunkt i en 2000 Mhz Pentium 4, Celeron 2000 Mhz og en AMD 2000 Mhz..!

Hvor meget kan de forskellige CPU'er overklokkes ca. med en alm. køler som understætter op til 3000 Mhz..?

For AMD er ca. på prisklasse med Celeron, men er AMD stadig bag efter P4..?

Takker
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2003 - 18:49 #1
Hmmm her er vi næsten ude i et religiøst emne med lige så mange meninger som mennesker.

Jeg ville nok holde mig til pentium 4. Min erfaring med disse er at de er meget stabile, og at de hvis de køles ordentligt sagtens kan clockes op. Amd synes jeg ofte har problemer med varme og stabilitet, og jeg møder oftere amd bundkort med problemer end p 4 bundkort.
Avatar billede thebest1020 Nybegynder
27. august 2003 - 19:03 #2
Okay,,, hva med Celeron, kører de stadig stabilt..?
Hvis man forestillede sig, at en 2000 Mhz celeron blev clocked op til 2500 - 3000 Mhz, ville den så kunne hamle op med en ren f.eks. 2000 Mhz P4..?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2003 - 21:17 #3
Hold dig fra Celeron, den er totalt handikappet pga den mindre L2 cache. Den skal virkelig voldoverclockes før den kan hamle op med en P4. Skal du have smæk for skillingen er det en AMD du skal have, f.eks XP1800 på et Nforce2 bundkort. De fleste kan nemt få den op på 2000Mhz, nogle få heldige rammer 2400-2500Mhz.
Du kan selvfølgelig også snuppe en P4 2,4 C (800FSB) og et 865PE bundkort. Den kan som regel nå 3Ghz, måske mere, men koster også mere end AMD.
Avatar billede gpower Nybegynder
24. september 2003 - 14:10 #4
jeg kan kun give jer ret!!!

Men mine erfaringer siger at en amd processor er bedst til at spille på og en pentium er bedre til meget matimatiske programmer men den kan sagtens bruges til andet;)