Avatar billede worm Nybegynder
03. september 1999 - 12:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvilken brænder skal jeg købe ?.

Jeg har bestemt mig for at købe en brænder, men aner ikke hvilken model: ide, scsi, hvor stor buffer osv. Jeg vil ofre omkring 2000 kr.
På forhånd tak.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. september 1999 - 12:41 #1
Prøv at kigge på en plextor... Det er nogle kanongode brændere de laver...
Avatar billede herskegut Nybegynder
03. september 1999 - 12:46 #2
tjaa
der er mange gode brændere at vælge imellem,
men hvis du vil have en mulighed for at lave noget skal du have scsi og den bedste scsi er en plextor 4x
den ligger vel omkring en 3000-3500 kr
men hvis du vil have Ide skal du investere i enten en Aopen eller en HP
de er begge R4x RW4x og 2MB buffer
prisen for sådan en er ca 2000 kr
sååå bestem selv :)
det er behovet der tæller
Avatar billede dres Nybegynder
03. september 1999 - 12:53 #3
Scsi og så stor buffer som du kan få for dine penge, mærke tjaa der er mange
prøv at kigge på www.909edbpriser.dk

Dres
Avatar billede hpo Nybegynder
03. september 1999 - 13:29 #4
Jeg har hørt at HP kan give problemer mht. kompabilitet. Selv har jeg en Mitsumi 4802 TE - det er en RW.

Min købte jeg hos Hard'n soft for ca. 1800 kroner - den virker perfekt - der er 2 mb buffer på denne også

Du kan læse om mitsumiWriteren på www.mitsumi.de

HPO
Avatar billede renny Nybegynder
03. september 1999 - 13:31 #5
Kiss er nu også godt, 4/4/24 1 mb Buffer, Intern, Rewritable IDE til Ca. 1800,-
Avatar billede bubby Nybegynder
03. september 1999 - 13:33 #6
Kiss er noget af det værste lort.... jeg har en phillips 3600 2x/2x/6x scsi og jeg har aldrig nogen sinde haft problemer med den. I da kan den sagtens købes for 2000 med scsi controller....
Avatar billede snowball Novice
03. september 1999 - 13:45 #7
Jeg vil nu mene at en brænder der brænder med 2x er ved at for en hel del for langsom, så jeg synes ikke det kan betale sig at købe en 2x brænder. At det er en SCSI brænder hjælper så lidt på det, men alligevel !!!

Snowball
Avatar billede thomas Nybegynder
03. september 1999 - 14:38 #8
sørg for at den brænder du køber kan overburne(80 min), det kan følgende med sikkerhed. Plextor(fedeste brænder), Yamaha og Teac

følgende har jeg prøvet og kunne ikke få dem til at overburne: hp og sony(sony siger helt officielt at deres brænder ikke kan overburne).

glem 2x, minimum 4x og allerhelst scsi, det kan godt være at en ide brænder med xMB buffer lyder godt, men scsi er det eneste der holder
Avatar billede jonasj Nybegynder
03. september 1999 - 14:43 #9
Plextor 8xWrite, 4xRewrite, 20xRead.

Pris i butik er nok ca. 4000, men den er det værd!
Avatar billede jonasj Nybegynder
03. september 1999 - 14:45 #10
Ups, jeg glemte i farten at du skrev at budgettet var 2000.
I forbindelse med introduktionen af Plex 8-4-20 har de nedsat deres 4-4-?? - den ligger nok lige over de 2 kilo nu.
Avatar billede mentor Nybegynder
03. september 1999 - 16:26 #11
Yamaha 4-4-16 SCSI er et godt sted at starte...
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
03. september 1999 - 16:45 #12
Hvad er der galt med en HP 8100 ??? Jeg har selv en og har ikke heft en ensete fejlbrænding og den koster ca 2000 kan brænde RW og 80 Min medier jeg vil mene det er det rigtige valg
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. september 1999 - 12:32 #13
må jeg lige spørge, jeg har hørt rygter om at en ikke-RW brænder kan brænde RW cd'er men ikke slette dem?
Avatar billede herskegut Nybegynder
04. september 1999 - 16:13 #14
narj cyberesben en alm brænder kan overhovedet ikke brænde på en RW skive
den melder bare fejl..
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. september 1999 - 16:22 #15
thomas>>> Det er nu ikke rigtigt at SCSI brændere er det eneste der holder. DEt var det måske for nogle år  siden, men en IDE brænder af en rimelig kvalitet virker sgu også godt nok...
Avatar billede worm Nybegynder
04. september 1999 - 16:50 #16
Undskyld til alle dem der blev afvist, det er udelukkende en fejl fra min side. Svarene har virkelig hjulpet mig.