Avatar billede xduggy Nybegynder
27. august 2003 - 16:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Gøre det lidt mindre?

hej eksperter,
jeg har lavet en hjemmeside i flash, og har fundet ud af at den er lidt for stor, også er det at jeg meget gerne vil have den mindre, men jeg kan ikke bare markerer det hele også "trække" det ned (mindre), er der nogen måde hvorpå jeg kan gøre det hele lidt mindre?? det er MX jeg har.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 20:01 #1
Først og fremmest skal alle lagene være låst op, så kan man gå op i Edit - select all - og når alt er markeret bruger du "Free transform tool", så kan du trække i håndtaget - det hele mindre på én gang.

Dernæst må du gøre selve baggrunden/skrivebordet/arbejdsområdet mindre.
Avatar billede xduggy Nybegynder
28. august 2003 - 16:50 #2
takker for hjælpen, men det var ikke helt det jeg mente, undskyld min formulering, men helt konkret så: havde jeg lavet en "film", og hvis jeg så gør sådan som du beskriver (og som jeg selv har prøvet) så ændre den kun størrelsen i den frame man arbejder med. og så fortsætter den stadig med at være "stor i de øvrige. Så det jeg gerne ville have at vide var om man kunne gøre "det hele" lidt mindre- altså "filmen" ??? kan dette lagde sig gøre eller skal jeg til at lave det hele om? :(
Avatar billede xduggy Nybegynder
28. august 2003 - 16:51 #3
lagde = lade  :D
Avatar billede mat Nybegynder
28. august 2003 - 17:09 #4
Du kan jo prøve at justere dimensionerne i html-dokumentet (width og height)
Avatar billede xduggy Nybegynder
28. august 2003 - 17:18 #5
Takker mat, :D  er der så ikke lige en der hurtigt kan en html-kode som centrer det så ville det være perfekt. ;)
Avatar billede mat Nybegynder
28. august 2003 - 17:20 #6
put det her rundt om hele baduljen (inde i body tags´ne selvfølgelig)

<div align="center">

yadayada kodekodekode

</div>
Avatar billede xduggy Nybegynder
28. august 2003 - 17:32 #7
takker igen ;) men er det muligt at få the fuldstændigt centreret? altså i midten af midten ?
Avatar billede mat Nybegynder
28. august 2003 - 17:37 #8
ja ved at smide det i en 100% x 100% tabel med vertikal og horisontal centrering
Avatar billede xduggy Nybegynder
28. august 2003 - 18:03 #9
heh, kan du hjælpe mig med det?? :)
Avatar billede xduggy Nybegynder
20. september 2003 - 17:56 #10
mat--->hvis du lige lægger noget kode til det, så venter der dig 30 points! :D
Avatar billede xduggy Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:50 #11
kom nu mat... kunne virklig godt bruge din hjælp.. :)
Avatar billede mat Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:15 #12
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body bgcolor="000000">
<table width="100%" height="100%">
<tr><td align="center" valign="center">

<table>
<tr><td>

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="test" ALIGN="" name="flash">
<PARAM NAME=movie VALUE="test.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="test.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="test" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

</td></tr>
</table>

</td></tr>
</table>
</body>
</html>

..men den er vist ikke helt valid :)

-mat
Avatar billede xduggy Nybegynder
10. december 2003 - 12:32 #13
Takker! :d