Avatar billede ganga Nybegynder
27. august 2003 - 10:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache/php-hjælp

Er der en venlig sjæl som kan svare på nedenstående problem...
Ja.., - jeg vil lave et gallery site
http://gallery.menalto.com/
og til dette skal der bruges bla. Apache.., jeg har indvidere installeret alle de andre programmer der kræves installeret..
Jeg kan godt få Apache til at virke.., men når jeg så skal igang med "Gallery"(som også er installeret i under mappen "htdocs" og indtaster
" http://127.0.0.1/gallery/setup/index.php"
for jeg mulighed for at gemme filen index.php.., MEN DET ER JEG JO IKKE INTRESSERET I...!!, for dauvlen da..!!, jeg er jo intresseret i at komme ind i setup'en og på en eller anden måde konfigurere galleriet...
HJJJÆÆLLPP...,
På forhånd tak...!!
Avatar billede algizoft Nybegynder
27. august 2003 - 13:24 #1
Problemet er at du ikke har fortalt apache at .php filer skal parses igennem php.

Har du installeret php ??
Hvis du har skal du rette i httpd.conf (apache konfigurations-fil) - i din php-installations pakke er der en vejledning i dette.
Avatar billede ganga Nybegynder
27. august 2003 - 13:44 #2
ok.., joo.., jeg har installeret php.., dette er blevet installeret i htdocs.., under mappe i Apache..
du siger rette httpd.conf, - er det forstået rigtigt.., gå ind i filen og rette noget til..??, kan man gøre dette i en html-editor..??
Avatar billede algizoft Nybegynder
27. august 2003 - 13:54 #3
Ja, jeg mener gå ind og rette med en text-editor (eller html-editor).

Jeg går ud fra at du bruger windows.
Der er vejledning i installation af php her:
http://dk.php.net/manual/en/install.windows.php

Det er lidt forskelligt hvad du skal gøre afhængigt af om du bruger apache 2.x eller apache 1.3.x, men der er links på ovenstående side der fortæller hvordan.
Avatar billede ganga Nybegynder
27. august 2003 - 18:42 #4
Takker.., jeg går strax igang..!!
Avatar billede ganga Nybegynder
27. august 2003 - 21:09 #5
Jeg har omdøbt filen til php.ini.., dernæst gået ind og rette stien til.., skal der indgå "", eller skal dette unlades..??
; Windows: "c:\php"
;include_path = ".;c:\php\includes"

; The root of the PHP pages, used only if nonempty.
; if PHP was not compiled with FORCE_REDIRECT, you SHOULD set doc_root
; if you are running php as a CGI under any web server (other than IIS)
; see documentation for security issues.  The alternate is to use the
; cgi.force_redirect configuration below
doc_root = c:\Apache\Apache2\htdocs

- og er det det eneste der skal ændres i php.ini-filen..???