Avatar billede sbay Nybegynder
27. august 2003 - 08:58 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Biblioteksadgang på webserver

Hvordan kan jeg åbne et bibliotek på Domino webserveren, så man kan se indholdet af biblioteket - f.eks en stak filer - når man f.eks skriver www.mitdomæne.dk/filer???
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
27. august 2003 - 09:52 #1
Der er jo altid adgang til biblioteket \\Domino\Data\domino\html ...
Du kunne jo oprette et under-bibliotek her fx. \\Domino\Data\domino\html\filer.

Det skulle så kunne nåes med www.mitdomæne.dk/filer/???

Prøv det.. ;-)
Avatar billede sbay Nybegynder
27. august 2003 - 10:04 #2
Nu er det bare sådan, at hele webkataloget ligger på e:\web!!!! Og det er også her mit domæne peger hen! Derfor vil jeg gerne have mulighed for at åbne specifikke biblioteker for brows'ning
Avatar billede sbay Nybegynder
27. august 2003 - 10:16 #3
Lige nu for jeg følgende besked:

Http Status Code: 403

Reason: Unable to process request, directory browsing is not allowed
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
27. august 2003 - 10:55 #4
Du kan i R5 lave en slags "virtuel" folder/bibliotek.
Det gør du i administrator-klienten under fanebladet "files".
Til højre ser du en drop-down, der hedder "folder" og i denne er der noget der hedder "new link".

Med denne funktion kan du oprette biblioteker på andre drev, som domino ser som lokale biblioteker.

Prøv at eksperimentere lidt med det.

ps. jeg mener at kunne huske, at for at domino kan se dine ny-oprettede "link"-foldere, som domino genstartes.
Avatar billede sbay Nybegynder
27. august 2003 - 11:09 #5
Det er netop det jeg har gjort med mit webbibliotek - det er et link, så jeg kan sagtens se det inde fra Administratorklienten. ;-)
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
27. august 2003 - 11:15 #6
I "new link" dialog-boxen er der et felt, der hedder "link name" under teksten "how should the link appear to users".
Jeg vil tro, at du skal sætte denne til "\\Domino\Data\domino\html\filer".
Så tror din domino, at du har lavet et bibliotek under html, men det ligger på e:\web...
´
Det burde virke ?!?!
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
28. august 2003 - 00:15 #7
Reason: Unable to process request, directory browsing is not allowed

Måske skulle du tillade "directory browsing" - dette sætter du op i server dokumentet.
Avatar billede sbay Nybegynder
29. august 2003 - 08:15 #8
pr0gm4N>>> er det den her du mener:

Allow HTTP clients to browse databases:

den er sat til YES
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
29. august 2003 - 18:06 #9
hmmmm ja det var nok den jeg mente....

Har søgt lidt rundt på nettet og har forsøgt mig lidt med min egen server - desværre uden held. Jeg kan se at du også har rejst spg. på notes.net, hvilket nok er en meget god ide.

Har du forøvrigt set den her artikkel:
http://www-10.lotus.com/ldd/today.nsf/62f62847467a8f78052568a80055b380/ca8ba86a52afb7d685256a3f004b7143?OpenDocument
Avatar billede sbay Nybegynder
10. november 2003 - 15:31 #10
det løste ikke problemet, men lidt tak for hjælpen skal i da ha' ;-)