Avatar billede issak Nybegynder
26. august 2003 - 13:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Spørgsmål mht. caseopgave (Psygologi og service)

hej.. jeg har fået en opgave som jeg har lidt svært ved at forstå evt. kunne få nogen stik-ord osv. den lyder sådan her:

Giv forslag til, Hvilket image tøjforretningen skal have. I skal prøve at beskrive, hvordan forretningen skal præsentere sig over for kunderne og dermed hvilke forventninger, kunderne kan have, når de besøger forretningen. I må gerne supplere jeres svar med iagttagelser fra virkeligheden.

Hjælp.. er lidt Lost.. giver gerne flere point hvis det frister? :)
Avatar billede therevelation Nybegynder
26. august 2003 - 17:43 #1
Jamen det kommer helt an på hvad for noget tøj i vil sælge. Her er en standard beskrivelse af hvad i gør. vælg hvilket tøj i vil sælge, hvem går i sådan noget tøj,demografisk undersøgelse, er der grundlag/basis for dette firma,dernæst hvad vil vi fortælle vores kunder(image) altså hvad vil få dem til at komme. Forventningerne kunderne har afspejler sig jo i jeres markedsføring.

eks. 1: I starter en sportstøjsforretning. Det er så en meget bred befolkningsgruppe, ja faktisk alle aldre i henvender jer til. men i skal alligevel indsnævre det. eventuelt lave en "kundeundersøgelse"(spørgeskema. Så har i noget at bakke op med. men mit bud er fra 18-27, altså unge men husk de skal jo have pengene til at købe produktet. De her ting skal på plads før i finder et image. Image er noget der ligger tæt op af firmaets idegrundlag- altså hvad er ideen med firmaet. Jeres image kunne eksempelvis være, kvalitet,god service,stor varesortiment,de ansatte har god varekendskab. Altså image er hvordan i vil have jeres kunder til at se jer.

Efter i har fundet ud af jers image, kan i begynde at undersøge mulighderne for at markedsføre produktet. altså hvor skal vi reklamere for at få fat i unge fra 18-27år, som er kvalitetsbeviste og sportsinterreseret. Første indskydelse er selvfølgelig forskellige sportsblade i foreninger og motionscentre. Nu ved jeg ikke om i skal dokumentere den regnskabsmæssige side af casen...men reklame plaejer at være en af de store omkostningsgrupper.

Kunderne forventer selvfølgelig først og fremmest at blive behandlet godt, og få købt et godt produkt. Men I er jo selv med til at bestemme dette. altså, hvis i markedsfører jeres produkt som i har beskrevet jeres image er, forventer kunden i lever op til det. altså når i har fundet ud af jeres image, skal i sørge for at bringe det ud i lyset.

Håber det hjalp lidt.
Bare spørg hvis du er i tvivl om noget.
Michal
Avatar billede issak Nybegynder
29. august 2003 - 19:34 #2
mange tak for hjælpen, ja det hjalp en del! her er dine point :)