Avatar billede repsej22 Nybegynder
26. august 2003 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MacOsX mister netværksforbindelsen?

Jeg har et par Windows NT filservere hvor en del PCere, MacOs 9.x computere er tilkoblet. Det kører fint.
Der er nu kommet 2 G4 PowerBooks med MacOsX på netværket, det går for så vidt også godt, men problemet er at de begge mister forbindelsen til filserverne hvis de ikke bliver brugt i et par minuter.

Nogle ideer?

:o)
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 11:47 #1
Prøv at checke dine energi-besparelses indstillinger. Hvis der er strøm på maskinerne er der ingen grund til at de lukker ned for noget som helst (måske lige med undtagelse af HD). Det kan godt være her problemet ligger.
Avatar billede repsej22 Nybegynder
26. august 2003 - 11:50 #2
Har selv tænkt på det samme. Men lige nøjagtigt på PowerBooks er det jo meget rart at der er slået energibesparelse til...
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 11:52 #3
Der findes jo 2 sæt indstillinger, 1 til strømforsyning og 1 sæt når den kører på bat.
Avatar billede repsej22 Nybegynder
26. august 2003 - 12:31 #4
Det vidste jeg faktisk ikke.
Det har mit problem.
Hvis du sender mig et svar...får du pointsne  :o)
Avatar billede repsej22 Nybegynder
26. august 2003 - 12:32 #5
Det har mit problem  = Det har løst mit problem
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 12:35 #6
Mange tak :-)