Avatar billede selvsving Nybegynder
26. august 2003 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Beskytte tekster

Hep
Jeg har på nogle websider set en funktion, hvor man ikke kan kopiere teksterne. Nogen der ved hvordan man laver det?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
26. august 2003 - 10:17 #1
Det kan man ikke 100%, men du kan finde et script på www.dynamicdrive.com der f.eks. gør at folk ikke kan højreklikke
Avatar billede algizoft Nybegynder
26. august 2003 - 16:18 #2
Dette kan ikke lade sig gøre, idet browseren er nødt til at hente siden ned for at vise den. Man kan lave diverse fiks-fakserier med javascript m.m. der gør det en smule mere besværligt for folk at se HTML koden, kopiere teksten m.m., men man kan IKKE beskytte den....
Avatar billede selvsving Nybegynder
26. august 2003 - 22:04 #3
Jeg har prøvet det script på dynamicdrive.com og det fungerer i og for sig. Man kan ikke højreklikke, men hvis man markerer teksten og trykker Ctrl. C, så kan den alligevel kopieres. Er det ikke muligt at undgå det?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
27. august 2003 - 19:00 #4
tja så kan du evt. prøve WebPage Protector.
Det vil dog undre mig hvis det er muligt at opnå 100% beskyttelse, men det er da forsøget værd at prøve programmet ;)

Prøv at hente en trialversion og se hvad du kan opnå. Der er en del features der ser ret interessante ud ;)

http://www.share2s.com/protect.html
Avatar billede selvsving Nybegynder
27. august 2003 - 22:39 #5
Tak for tippet, det ser interessant ud og er vist lige det jeg søger.

:-) selvsving
Avatar billede selvsving Nybegynder
28. august 2003 - 19:13 #6
WebPage Protector fungerer glimrende og der kan end ikke printes ud fra websiderne. Se det i praksis på www.selvsving.dk

:-)Selvsving