Avatar billede loglr109 Nybegynder
25. august 2003 - 22:43 Der er 9 kommentarer

Pinnacle PCTV Vision virker ikke længere

Efter installation af Norton Internet Security 2003, starter Pinnacle PCTV Vision ikke længere op.

I NIS får jeg følgende meddelelse i Log Vieweren under System:

NIS is protecting your connection to a newly detected network on adapter "Microsoft TV/Video Connection" (IP address: 4.0.1.0).

Nogle gode forslag.

Peter
Avatar billede tumben Novice
25. august 2003 - 23:01 #1
blokerer firewallen ikke for....noget...f.eks PCTVwebtekst..eller andet....der bruger nogle porte for at virke
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2003 - 23:03 #2
Har ikke brukt NIS men prinsippet må vel bli å konfigurere slik at man enten gir aksept for denne ip eller denne adapter. Skulle tro at 4.0.1.0 var en intern ip, men ... det litt merkelige er at denne adressen faktisk finnes og er i bruk et sted der ute i verden, forsøk for eksempel en ping her i fra:
http://trace.tele.dk/
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2003 - 23:05 #3
Tror tumben kan være inne på noe .. Web text den kjører vel en lags intern web server, og da har den også en ip, men nummret det var da ganske merkelig ..
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2003 - 23:27 #4
OrgName:    Genuity
OrgID:      GNTY
Address:    Genuity
Address:    225 Presidential Way
City:      Woburn
StateProv:  MA
PostalCode: 01888
Country:    US

NetRange:  4.0.0.0 - 4.255.255.255

Hmm .. Merkelig ..
Avatar billede langbein Nybegynder
28. august 2003 - 00:26 #5
Kjørte PCTVwebtext med packet sniffer for å sjekke litt: Det viser seg faktisk at min PCTVwbtext faktisk fører en dialog med en server ip tilhørende yahoo.com i San Jose, USA mens den kjører. Ingen grunn til at en lokal text tv server skulle kjøre noen dialog med yahoo.com (ip 66.218.71.162) men det gjør den altså.

Dette er jo en ikke kryptert datastrøm. Det ser ut til å skje en forløpende utveksling av informasjon slom likner på reklame, opplysninger om produkter osv. Det refereres til en del linker som tilhører yahoo, for eksempel

http://search.shopping.yahoo.com

Går man inn på denne adressen ..

ip adressen for den interne texttv server er hos meg 127.0.0.1 altså ikke 4.0.1.0 eller noe liknende.

Anbefaling: Last ned ethereal packet sniffer. Åpne opp for firewall, dvs lukke den ned og se på hva datautveksjonen med ip 4.0.1.0 eventuelt inneholder.

http://www.ethereal.com (Den er enklere å bruke enn det man kanskje skulle tro)
Avatar billede langbein Nybegynder
28. august 2003 - 00:27 #6
datautveksjonen .. datautvekslingen
Avatar billede langbein Nybegynder
28. august 2003 - 00:36 #7
Både ip 66.218.71.162 og og ip 4.0.1.0 ser ellers ut til å befinne seg geografisk på det noenlunde samme området innenfor vestkysten av USA.
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:32 #8
Langbein > Det vil sige at der er spywarelignende elementer i Pinnacles programmer? Jeg bruger selv Pinnacle PCTV, og har haft problemer med at den afslutter programmet med det samme, når jeg starter det. Jeg vil se om jeg kan sætte min firewall op, så mine Pinnacle-programmer slet ikke kan få adgang til nettet.
Avatar billede langbein Nybegynder
08. oktober 2003 - 03:40 #9
Jo, det ser ut til aa vaere slik. Hadde faktisk glemd det vekk, men husker faktisk at bruken av web tv merkelig nok ga en forloepende dialog med ting som likner paa reklame i foelge utskriften fra packetsnifferen. Vet ikke om det kan vaere cookies som blir plassert eller hva det kan vaere.