Avatar billede skirk Nybegynder
25. august 2003 - 21:40 Der er 3 kommentarer

FXP problem på en TDC Speedstream 5781 ?

Hey

Når jeg prøver at FXP til en ven siger den :(

425 Can't build data connection: Connection refused. når passiv er enabled.
And
425 Cannot open data connection (10061) når Passiv er disabeld :(

det er en G6 ftp server og han har en TDC Speedstream 5781 router og ftp er
åben da det er standard fra TDC's side at ip 192.168.1.4 har ftp. jeg kan
sagten downloade og uoloade til ham men bare ikke FXP. Block server-toserver trasfer (FXP, Ftp bounce attack) er heller ikke slået til i G6.

Hvad søren kan der være i vejen for den server jeg fxp'er i fra virker fint til andre men bare ikke til den s**** 5781 router. Jeg håber ikke at han bliver nød til at invistere i en anden router.

Plz hjælp mig

MVH

Skirk
Avatar billede baziez Nybegynder
07. september 2003 - 17:45 #1
Går ind på www.myip.dk og hvad er dit externe ip og se om det hjælper. 192.168.1.4 er typisk Lokalt ip og man kan ikke bruge dette til internet overførelsel eller server making. Router opdeler din internet i flere ip aderesser sådan at hvis du har kun 2 dyn ip adresser kan du opkoble mange computer til nettet. Du skal også kuske at åbe for port 21 og 20 på routeren.
Avatar billede skirk Nybegynder
07. september 2003 - 20:01 #2
Ja jeg connecter naturligvis til hans WAN Ip men det er hans maskine der har LAN ip'en 192.168.1.4 da det er standard at TDC åbner for port 21 til den ip.
Så jeg aner sipelthen ikke hvad det er ?
Avatar billede baziez Nybegynder
07. september 2003 - 21:52 #3
der skal også være åbnet for port 20. du skal helt kunne instille din router selv. billigt router kan du også købe på http://baziez.dk/