Avatar billede husmand Nybegynder
25. august 2003 - 18:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

konvertere dv out til dv in

Hej jeg er ved at redigere en video og vil nu til at spille den tilbage på mit kamera (sharp VL-NZ50)
Til min store forbavselse og skræk opdager jeg nu at dv porten i mit kamera kun er "out"
Jeg har hørt at dette skulle kunne løses med et stykke software..
Er der nogen her der kender til problemet og evt har en løsning??

Med venlig hilsen

Husmand
Avatar billede henninga Novice
25. august 2003 - 19:05 #1
DVWidget kan klare det på nogle kameraer. Om det gælder dit ved jeg ikke men prøv at kigge her:
http://cph.ing.dk/konf/root/digifoto/html/0302.all.html

HenningA
Avatar billede jschack Nybegynder
25. august 2003 - 19:07 #2
Man skal vist købe et lille stykke hardware (widget), der skal forbindes til kameraet, for at "låse" op for DV in (der er spærret for at holde prisen nede på kameraet, idet der ellers skal betales afgifter på at kameraet kan optage - ligesom ved tomme cd'ere, videobånd etc.). Det sure er jo at man faktisk kun har brug for dette hardware én gang. Efter sigende skulle nogle forhandlere tilbyde at låse kamerarer op. Det var alt jeg lige ved om dette :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
26. august 2003 - 10:01 #3
Alternativt kan www.lynxdv.com låse mange  kameraer op,  man køber et kabel og  lidt software, og voila, så virker skidtet
Avatar billede husmand Nybegynder
26. august 2003 - 16:28 #4
Tak for forslagene - jeg har desværre ikke kunne finde nogen løsning der passer til mit kamera nogen af stederne - der er vel ikke nogle her der har alternative forslag????
Avatar billede husmand Nybegynder
28. august 2003 - 18:32 #5
Tak for de gode forslag - jeg fandt dog ud af ved at ringe til forhandleren at mit kamera rent faktisk havde dv in - Problemet lå- og ligger i mit software..Doh!!
Jeg lukker derfor spørgsmålet igen - Tak for hjælpen
Avatar billede henninga Novice
29. august 2003 - 00:26 #6
Jamen det var da så lidt.