Avatar billede bibiscor Nybegynder
25. august 2003 - 00:21 Der er 6 kommentarer

HJÆLP - Explorefejl

Hey
Jeg får en fejl frem på skærmen for det meste når jeg lukker programmer ned på min pc, Jeg har xp, men jeg fik ikke nogen xp-cd med ved købet, så den er født med det som man siger.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad der er i galt og hvad jeg kan gøre?
Vær sødd at skære det ud i pap på rent dansk, for jeg er skut så godt tild et tekniske.
Håber please nogen kan hjælpe mig...PIV...Vrælll
Hilsen Bibiscor
Avatar billede bibiscor Nybegynder
25. august 2003 - 00:22 #1
ups det er denne meddelsen den kommer med, når jeg lukker ned

iexplore.exe - programfejl
Instruktionen ved "0x77f57bd2" refererede hukommelse ved "0x02010010.
Hukommelsen kunne ikke "read"
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. august 2003 - 00:28 #2
du er desværre nødt til at ha' en CD, ellers kan du ikke reparere systemet.
Avatar billede bibiscor Nybegynder
25. august 2003 - 00:30 #3
vrælll
Jamen jeg ved man kan reparere ved at intaste 60 cifre og ringe til Microsoft og få nye cifre, tror du jeg kan nøjes med det?
du kan ikke sige såen hvad det er den siger den mangler?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. august 2003 - 01:03 #4
Hmm... det er også en af de fejl hvor jeg ville råde til en repair, men prøv lige at klikke start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På fanebladet start, fjerner du krydset i alle programmerne som er sat til at starte automatisk sammen med windows. Genstart og se om det løste problemet.

Hvis ikke så klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse.
Nu starter en guide, hvor du kan sætte systemet tilbage til en dato før dette startede. Prøv det. Det er næsten den eneste udvej du har når du ikke har en xp-cdrom.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. august 2003 - 10:15 #5
jeg ville nu nok alligevel købe CD'en, systemgendannelse går ikke altid godt, og som sagt vil en Repair klare det, eller også kunne du, når du nu en gang får den CD, prøve kommandoen sfc /scannow
Avatar billede fromsej Praktikant
25. august 2003 - 12:28 #6
Jeg ville starte med at gå ind her: www.spywarefri.dk klikke på onlinescanning, og scanne med X-Block for Spyware og Panda for virus.