Avatar billede zimes Nybegynder
24. august 2003 - 20:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

E-handels historie

Jeg skal fremlægge en mindre opgave om Internettets historie og vil gerne have noget med den første E-handel der var på nettet og siden i Danmark. Jeg vil også gerne vide noget om hvornår de første databaser blev taget i brug. Nogle der kender et godt link/bog/hæfte?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. august 2003 - 20:09 #1
amazon var blandt de første. Vistnok inden amazon købte jeg bøger fra
bookshop.com via en telnet-forbindelse.
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 20:09 #2
google ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. august 2003 - 20:10 #3
Næh, hmm, var det bookstack(s).com ? Det er længe siden...
Avatar billede zimes Nybegynder
24. august 2003 - 20:16 #4
Jeg vil gerne have nogle konkrete facts, og har prøvet google, men jeg synes ikke jeg finder noget ordentlig
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 20:31 #5
den her er godt nok fra Norge men giver et overordnet indblik
http://stud.hsh.no/home/bob/oppskrifter/Internett/historie.htm
Avatar billede zimes Nybegynder
24. august 2003 - 20:37 #6
Jeg har selv en tidslinie (og på dansk) men jeg mangler nogle uddybende oplysninger om e-handlen
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 20:40 #7
hvis du søger længe nok på google så finder du det.. for der helt sikkert noget - problemet er bare at søge efter det korrekte... god fornøjelse
Avatar billede superanden Nybegynder
24. august 2003 - 21:30 #8
har lige skrevet en projektopgave om internettets historie.. men skrev dog ikke noget om E-Handel (fik 10 til FSA)

er det noget du kunne være interesseret i så kig i mine kontakt oplysninger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. august 2003 - 22:50 #9
"amazon var blandt de første" er vel en konkret oplysning. Som der li'som er antydet
er problemet at søge på Google, for "amazon" er i den sammenhæng nærmest nytteløs *g*

Og, nej, jeg har ikke noget link, eller kan foreslå søgeord til Google, men jeg
har læst engang, for længe siden, noget om hvordan Amazon.com startede.
Avatar billede zimes Nybegynder
25. august 2003 - 21:06 #10
Jeg vil gerne have at vide for eksempel hvornår det var, for siger jeg bare at det var amazon der var de første, vil der unægtelig blive spurgt om hvornår.
Avatar billede superanden Nybegynder
25. august 2003 - 22:52 #11
mail med materiale sendt , da du spurgte
Avatar billede zimes Nybegynder
26. august 2003 - 17:48 #12
Det er bedre end ingenting, tak