Avatar billede lundse21 Nybegynder
24. august 2003 - 19:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opgradering

Heysan alle!!

Jeg skal have opgraderet min computer. Jeg havde tænkt mig at købe et bundkort og en ny processer. Hele sættet skulle koste omkring 2000-2500kr og processeren skulle gerne være amd 2000mhz. Hvis jeg nu købre et bundkort, skal der så sættes en masse jumpere på og sådan nogle ting eller er det hele sat på?? Jeg kan sagtens selv montere det, vil bare være sikker på at jeg ikke køber noget som jeg ikke kan bruge til noget. Nogen som kan hjælpe mig?? Må gerne komme med forslag til hvarfor et bundkort jeg skal købe og processer..

Mvh lunde21
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 19:30 #1
Hvis du køber det samme sted, så sætter de det hele sammen for dig, så det bare skal stoppes i maskinen.
Mht. til valg af køb så kræver det lidt mere info om hvad computeren skal bruges til og om du af fan af noget specielt mærke??
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 19:31 #2
jeg har ikke nogen tips om hvad du skal købe, men som regel sidder jumpere som de skal for at foretage en start.
Senere kan du måske forbedre indstillinger ved at læse manualen igennem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 19:33 #3
jeg har gode erfaringer med Asus og Gigabyte, har lige set et i Alt om data, sprit nyt.
Avatar billede lundse21 Nybegynder
24. august 2003 - 19:34 #4
Chapter: Computeren skal for det meste bruges til at spille på. Er ikke fan af noget mærke overhovet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 19:35 #5
fandt lige bladet frem, Gigabyte har lavet et til AMD, det hedder GA-VT600 1394.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 19:37 #6
Det kan bl.a. nævnes:
Det er bygget på KT600 nordbro fra VIA der kombineret med en VT8237 sydbro giver nogle særdeles avancerede muligheder.
Den understøtter 400 Mhz FSB og processorhastigheder på op til 3200+ hvilket svarer til 2,2 Ghz.
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 19:37 #7
Det er et væld af muligheder, hvor de umiddelbart dyreste er Abit og Asus, men som også får gode anmeldelser.. Jeg kender ikke selv noget til Gigabyte som retaxes nævner
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 19:39 #8
du kan finde flere oplysninger på www.gigabyte.com.tw - desværre kender AOD ikke prisen.
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 19:41 #9
Overvejer du at købe lokalt eller på nettet?? Hvis første så spørg i butikken hvad de anbefaler, måske kan de give et godt tilbud.
Jeg vil *ikke* anbefale ECS og lad være med ellers at købe for billigt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 19:42 #10
chapter> jeg kendte heller ikke personligt til Gigabyte indtil min søn forærede mig et Gigabyte bundkort med en P4 3.06 Ghz, jeg blev glædeligt overrasket over boardet der kører som en drøm, nem at ha' med at gøre.

Før det havde jeg et par Asus bundkort der stadig kører og et enkelt Soltek som jeg aldrig blev tilfreds med, det kører nu linux.
Avatar billede lundse21 Nybegynder
24. august 2003 - 19:43 #11
tak for det. I kunne ikke give mig et par eksempler på nogle bundkort og processer som i ville menne villle kære godt sammen. I har frit valg med navn og sådanne ting.
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 19:44 #12
Den bedste anbefaling er jo "mund-til-mund" metoden :o)
.. så er der lidt at vælge i mellem lundse21
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 19:46 #13
det bedste du kan gøre er at besøge hjemmesiderne med bundkort og se hvad de anbefaler, det er jo dig der kender behov og begræsnninger (pengene).
Og som chapter skriver undgå de dårligste ECS og så efter min mening Soltek ;o)
Avatar billede donwang Nybegynder
24. august 2003 - 19:48 #14
Gigabyte er et godt gammelt mærke, men som også koster lidt knaster. I vores første rigtige pc fra 1990, var der et Gigabyte bundkort i:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2003 - 22:16 #16
takker for pointene..