Avatar billede selar Nybegynder
24. august 2003 - 09:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opret afsender af mail som kontaktperson (automatisk)

Hej.
Kan man lave en regel eller noget andet i Outlook, så man automatisk får oprettet afsenderen af mails med f.eks. et bestemt emne som kontaktpersoner.
Det skal bruges når man fra en hjemmeside ønsker at tilmelde sig som kunde. Så får jeg tilsendt en mail fra vedkommende med f.eks. emnet "Tilmed til kundekartotek".
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. august 2003 - 09:58 #1
Jeg tvivler på at du kan gøre det automatisk, men du kan nok programmere dig ud af problemet. Hvis du er interesseret i en programmeret løsning, så skriv til mig på ck@targetgruppen.dk så skal jeg se hvad jeg kan gøre i den sag :-)

VH CK
Avatar billede selar Nybegynder
24. august 2003 - 10:10 #2
Hej CK.
Jeg ser lige, om der kommer andre svar, ellers vender jeg måske tilbage.
mvh
selar
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 12:20 #3
Det kan du godt,
Opret en regel - jeg har engl. version
Stå i din inbox
Vælg Tools - organize
Vælg rulers wizard
Vælg New
Vælg start from a blank rule
marker punktet check messages when they arrive
tryk på next knappen
marker with specific word in subject
tryk på det markerede felt i nederste rude = sepcific word
Skriv f.eks. tilmedt kundekartoteket og tryk på add
tryk o.k
tryk next
tjek feltet assign it categori
vælg den kategri den skal tildeles
marker også move it to a specified folder
nederst vælger du så specified folder = contacts

Du har nu mailen liggende under kategori. Ikke så optimalt som en rigtig oprettelse af kontakt person, da der ikke dannes mailadresse (mærkeligt nok)
Avatar billede selar Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:52 #4
jeg lukker spørgsmålet