Avatar billede thalamus Nybegynder
22. august 2003 - 21:15 Der er 4 kommentarer

Media server /shoutcast/peercast/osv/osv

Heyson eksperter...

Sidder her og roder med min nyoprettede server, og føler mig rigtig nørd.. jeg har sat winamp op med et shoutcast server plugin, med et peercast plugin og et wwwwinamp plugin...(fjernstyring af winamp)

- men findes der ikke et prog der gør sådan nogelunde det samme, bare uden winamps klodsede indgang til tingene?

Et program hvor man kan streame musik til sig selv når man er ude og til venner/familie der lige skal høre et nummer uden at de behøver downloade det?

Eller nogle andre serverprogs til peercast og shoutcast radio?

Mvh Andreas
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
23. august 2003 - 19:48 #1
Dem der har lavet DivX codeccet har lavet et smart system, og det kan enda streame film også, men det er ikke gratis men du kan prøve det gratis i 15 Dage: http://www.divx.com/divx/mastermind/
Avatar billede thalamus Nybegynder
24. august 2003 - 03:43 #2
og køre over en centraliseret server? .. det er jo pointen med det... ellers ville jeg benytte mp3.com?
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
24. august 2003 - 10:31 #3
HVis du køre det på en computer (Kunne vel også være en Server) så kan du gå ind på det med hvilken som helst anden computer med mastermind installeret hvis du har den brugernavn og kodeord, samt kan du dele mellem de computere der er logget på det brugernavn så alle de andre kan høre det også.
Avatar billede thalamus Nybegynder
24. august 2003 - 17:31 #4
Yeps, men det kører over divx.com´s servere.. desuden må det gerne være noget man kan udvikle lidt på.