Avatar billede nightshad Nybegynder
22. august 2003 - 16:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Login ID i sessions

Login.php
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form name="form2" method="post" action="login-test.php">
  <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><span class="font"><b><br>
  &nbsp;</b>Bruger<b><br>
  &nbsp;
  <input name="brugernavn" type="text" id="brugernavn" style="font-size:10px; " size="20" >
  <br>
  &nbsp;</b>Password <b><br>
  &nbsp;
  <input name="password" type="password" id="password" style="font-size:10px; " size="20" >
  <br>
  <input name="Submit" type="submit" id="Submit" value="Login">
  </b> </span></font>
</form>
</body>
</html>

Login-test.php
<?
session_start();

mysql_connect("..", "", "");
mysql_select_db("");
if(!isset($_POST['Submit'])) {
    echo "Du skal komme fra login.php";
    }else{
        $resultat = mysql_query("SELECT id FROM bruger WHERE Brugernavn =
'$brugernavn' AND Password = '$password'");

        $number = mysql_num_rows($resultat);
        if($number == 1) {
        $get_id = mysql_fetch_array($resultat);
        $q = mysql_query ("SELECT * FROM bruger WHERE id='".$get_id['id']."'");
        $time = time();
        while ($r = mysql_fetch_array($q)) {
        $_SESSION['id'] = $r[id];
        $_SESSION['login'] = 1;
        $_SESSION['Brugernavn'] = $r[brugernavn];
        $_SESSION['Password'] = $r[password];
        $_SESSION['rang'] = $r[rang];
        $_SESSION['tid'] = $tid;
        }
        if ($_SESSION['rang'] == 'admin') {
  mysql_query("UPDATE bruger SET online = online + 1 WHERE id='".$get_id['id']."'");
        header("Location: admin.php");
        }
        if ($_SESSION['rang'] == 'bruger') {
  mysql_query("UPDATE bruger SET online = online + 1 WHERE id='".$get_id['id']."'");
        header("Location: bruger.php");
        } else { echo"De indtastede oplysninger er ikke korrekte";
        }

?>

admin.php
<?
session_start();
?>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
Jeg er Admin <? echo 'jeg er admin'; ?> <a href="Logud%20-%20Lavet%20af%20Kristian.php">logud</a>
<?
mysql_connect("..", "", "");
mysql_select_db("");
$q = mysql_query("SELECT * FROM bruger WHERE id = '".$_SESSION['id']."'") or die (mysql_error());
while ($r = mysql_fetch_array($q)) {
?>
<br>
Rang: <? echo "$r[rang]"; ?> <br>
<br>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="20%" id="AutoNumber3">
  <tr>
    <td width="100%" bgcolor="#CCCCCC"><font face="Verdana" size="1">Brugerens
      Nick box</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%"><font face="Verdana" size="1"> <br>
      Rediger bruger<br>
      Send post<br>
      Indbakke<br>
      Udbakke <br>
      <br>
      Min link database<br>
      Tilføj fil<br>
      Tilføj forum indlæg<br>
      Tilføj Nyhed</font></td>
  </tr>
</table>
<br>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="157" id="AutoNumber1">
  <tr>
    <td width="155" bgcolor="#CCCCCC"> <p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><font face="Verdana" size="1">
        Online venner/Homies</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="155"><font face="Verdana" size="1" color="#666666">Martin
      : 123.412.1.2<br>
      Thomas  : 321.53.2.1<br>
      Jens  : 451.463.7.9<br>
      Kurt  : 25.43.123.1</font></td>
  </tr>
</table>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><font face="Verdana" size="1"> </font></p>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="157" id="AutoNumber2">
  <tr>
    <td width="155" bgcolor="#CCCCCC"> <p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><font face="Verdana" size="1">
        Personlig statistik</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="155"><font face="Verdana" size="1">Online tid: <font color="#666666">1400
      min</font><br>
      Gange online<font color="#666666">: </font><? echo $r[online]; ?><br>
      Total send post<font color="#666666">: 12</font><br>
      Forum indlæg<font color="#666666">: 3</font><br>
      Forum svar<font color="#666666">: 5<br>
      </font>Points<font color="#666666">: 500</font><br>
      Profil visninger<font color="#666666">: 18<br>
      </font>filer tilføjet<font color="#666666">: 2<br>
      </font>Artikler<font color="#666666"> </font>skrevet<font color="#666666">:
      1<br>
      </font>Antal nyheder<font color="#666666">: 5</font></font></td>
  </tr>
</table>
<br>
<font face="Verdana" size="1"><? } ?></font>
</body>
</html>

vis jeg logger ind virker sesions ikke første gang vis så jeg trykker tilbage og fremad igen så virker det jeg tror at det har noget med at gøre at den ikke gemmer noget første gang eller noget i den stil
Avatar billede ohmish Nybegynder
22. august 2003 - 16:32 #1
prøv evt. at sætte sessionid på dine headers:

header("Location: bruger.php?PHPSESSID=".$PHPSESSID);
Avatar billede nightshad Nybegynder
22. august 2003 - 20:50 #2
virker ikke
Avatar billede nightshad Nybegynder
22. august 2003 - 22:07 #3
laver en ny