Avatar billede guanche Nybegynder
22. august 2003 - 13:05 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

canon d10 digital kamera

hvor køber man billigst et canon d10 kamera

der skal være europa garanti på det

i dk er det alt for dyrt så evt uk eller tyskland hvis i kender nogle seriøse online butikker .

olympus e20 må i også gerne kigge på
Avatar billede jensendk Nybegynder
22. august 2003 - 13:07 #1
www.pixmania.com har jeg brugt.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. august 2003 - 13:08 #2
her lidt forskellige at vælge imellem
http://bizrate.lycos.com/,mss__cat_id--402,prod_id--7386572,rf--wgg,title--Canon%20D10.html
Avatar billede guanche Nybegynder
22. august 2003 - 13:12 #3
evt denne Canon EOS 300D – 6 megapixel digital SLR til
amatørfotografer
Avatar billede guanche Nybegynder
22. august 2003 - 13:13 #4
husk og lægge svar alle sammen så vil i få alle sammen
Avatar billede netmanden Nybegynder
22. august 2003 - 13:37 #5
I tyskland til under 14Kkr incl moms...  Fedt Digicam iøvrigt!

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=313016
Avatar billede jensendk Nybegynder
22. august 2003 - 14:13 #6
Jaja.. Skal nok svare... ;-)
Avatar billede janemil Nybegynder
22. august 2003 - 15:34 #7
Hej ven på EOS 300D - du får langt mere for pengene.
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=P/D2WJRSOXU8C4XSKYN&DS=2&TS=DJO8XYL1&pageid={34BAA766-63EC-4E2D-841B-6A2B049D4717}&history=set er altid billig.

Har ikke købt her, men det ser fornuftig ud.
http://www.nomatica.com/index.asp?devise=DKK&langue=DK&pays=DK

Her er nogle data på Canon 300D til under 10.000,-

Canon, der er blandt de førende inden for foto- og imagingteknologi,
lancerer i dag et EOS 300D 6,3 megapixel SLR-kamera. Det hidtil letteste og
mest kompakte digitale EOS kamera vil blive sendt på markedet med en
vejledende udsalgspris på under 10.000 kr.

"EOS 300D vil spille en vigtig strategisk rolle i denne vækst. Ved at sænke
prisen så voldsomt, tilbyder Canon meget bevidst avanceret SLR digital
teknologi til forbrugerne på et tidspunkt, hvor der er et accelererende
behov for højtydende digitale kameraer."

EOS 300D kombinerer en række avancerede teknologier (såsom 7-punkts
højhastigheds autofokus, 2,5 billeder i sekundet, 35 zoners lysmåling og
Canon Digital Imaging Core (DIGIC) processor) i et kamera, der er
overkommeligt i pris.

Canon har udnævnt EOS 300D til det ikke-professionelle SLR-kamera, som er af
størst betydning siden AE1 blev introduceret i 1976. Nøjagtigt lige som AE1
udløste en SLR revolution ved at være verdens første kamera med en indbygget
mikrocomputer, tror Canon, at EOS 300D vil sætte en historisk milepæl ved at
være det kamera, der fik SLR markedet til uigenkaldeligt at foretage et
skift over til digital teknologi.

Præcisionsoptik - sensorkvalitet uden konkurrence
På fronten af EOS 300D sidder objektivet og den digitale sensor. Det vil
glæde brugere af analoge EOS kameraer, som overvejer at gå over til brug af
digitalkamera, at EOS 300D fungerer upåklageligt med alle Canons
velrenommerede EF-objektiver, som der p.t. findes mere end 60 af.

En APS-C-størrelses sensor giver kameraet en forlængelsesfaktor på 1,6x mere
end 35 mm filmformatet. For at kunne tilbyde købere af EOS 300D et objektiv,
der svarer til den 28-90mm zoom brændevidde, der er så populært blandt 35 mm
film EOS-kamera brugere, er der specialudviklet et nyt EF-S 18-55 f/3,5 -
5,6 objektiv.** Dette objektiv udnytter den kompakte sensorstørrelse, og
bruger et "short back focus system", som gør at objektivet monteres tættere
på sensoren end på tidligere modeller. Dette giver billeder af høj kvalitet
ved brug af et objektiv, der vejer forbløffende lidt og som er meget kort.

Den 6,3 megapixel store CMOS sensor er stort set identisk med den, der
findes i det prisbelønnede EOS 10D kamera, som fortsat sætter standarden for
billedkvalitet. Der kan vælges mellem ISO hastigheder på 100, 200, 400, 800
og 1600, således at brugerne kan vælge den filmhastighed, de har det bedst
med.

EOS 300D er det første digitale EOS kamera, som understøtter den
producentuafhængige PictBridge standard fra introduktionsdagen. Fotos kan nu
printes i høj kvalitet uden brug af computer ved blot at koble EOS 300D op
til en fotoprinter med et standard USB kabel. En stor 1,8 tommers LCD
display bruges til at vælge og gennemse fotos, der skal printes og til at
foretage printindstillinger.

Hurtig billedbehandling med flotte resultater
Canons højhastigheds DIGIC processor understøtter kameraet tekniske
overlegenhed yderligere. I filmkameraernes tid var billedbehandling noget,
der blev udført af filmlaboratorier og minilabs. I et digitalkamera
forholder det sig helt anderledes, idet billedbehandlingens kritiske rolle
her håndteres af kameraet. DIGIC processoren styrer bl.a. funktioner for
hvidbalance og farvegengivelse, og dette giver en meget høj billedkvalitet,
uden at der gives køb på kameraets evne til at reagere. "Et flot digitalfoto
kræver både kvalitets-råvarer og kvalitets-billedbehandling", siger
Komatsuzaki. "Overlegne objektiver og sensor-teknologier sikrer de bedste
råvarer. Det er det, DIGIC gør, der giver EOS 300D et egentligt forspring."

Superhurtig fokusering i bredt område
7 autofokuspunkter giver et ultrabredt AF område, som normalt kun findes i
avancerede SLR kameraer. Fokuseringsindstillinger omfatter One-Shot AF (til
hurtig, nøjagtig enkelt optagelses fokusering), og AI AF, som automatisk kan
skifte til AI servo AF for optagelse af flere billeder i træk af motiver der
bevæger sig - en funktion, der er velegnet til sportsoptagelser. Autofokus
kan manuelt vælges fra på objektivet.

Avanceret eksponeringskontrol
EOS 300D er forsynet med et 35 zoners TTL lysmålersystem, som praktisk talt
dækker hele rammen. Der findes tre lysmålerindstillinger (evaluerende,
spotmåling og centervægt), som sikrer balanceret eksponering i enhver
situation. Udover at være udstyret med alle de automatiske og manuelle
optagelsesindstillinger, der forventes af et avanceret SLR-kamera, tilbyder
EOS 300D såkaldt \"Programindstillinger\" såsom Nat Portræt, Sport,
Næroptagelse, Landskab, Portræt og Flash FRA. En indbygget automatisk flash
skyder op næsten 90 mm over den optiske akse for at begrænse risikoen for
røde øjne og for at give bedre flash-fotos.

Optagelse under alle forhold
EOS 300D kan levere imponerende resultater under stort set alle forhold.
Kameraet har en lukkerskala på 1/4000 - 30 sekunder, bulb og højhastigheds
x-sync på 1/200s. Samtidig optagelse til både RAW og JPEG (middel/fin)
formater er mulig, mens 2GB og højere CompactFlash kort, type I og II,
supporteres. Valgfri fjernkontrol eller infrarød trådløs fjernkontrol
tilbydes. Adobe RGB er tilføjet til sRGB farverum. Der er syv
autohvidbalanceindstillinger (såsom overskyet, tungsten, fluorescerende,
etc.) plus brugerindstillet hvidbalance og +/- 3 stop hvidbalance-bracketing
(WB-BKT).

Tilbehør, software og online services
EOS 300D leveres komplet med batteripakke, batterilader, USB-kabel,
videokabel, og en bred, broderet halsbærerem til en pris af 9.675 kr. inkl.
moms uden objektiv (10.748 kr. inkl. objektiv).
Køb af EOS 300D giver køberen adgang til medlemskab af CANON iMAGE GATEWAY
webportalen med mulighed for at uploade 100 MB fotos til brugerens eget
online fotoalbum. Der leveres endvidere en software-pakke med forskelligt
Canon software, bl.a. PhtoStitch til fletning panoramafotos.
Avatar billede guanche Nybegynder
25. august 2003 - 21:18 #8
http://www.photo.net/equipment/canon/300D/

dette link fandt jeg lige hvad siger i til dette ,den er ikke 100% identisk med d10
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. august 2003 - 22:19 #9
;) her noget mere uddybende og "næsten" på dansk G**
http://www.digit.no/Nyheter/Kameraer/ny_canon_eos_300d-filer/beta/eos300d_betatest.htm?LGD

den har lidt mindre buffer - men forskellen er ret minimal. Der er selvf. heller ikke indbygget blitz, men mon ikke det er til at leve med ?

Er lidt svært at sige om du skal vælge 300D eller D10 - kommer an på hvad du skal bruge det til. Umiddelbart vil jeg give janemil ret - du får mere for pengene hvis du vælger 300D :)
Avatar billede guanche Nybegynder
26. august 2003 - 14:30 #10
iflg

http://www.photo.net/equipment/canon/300D/

er de jo ikke ens hvordan kan jeg så få mere i 300d

jeg har set alle jeres link og fundet priser på d10 pt intil videre til 1499 euro
Avatar billede guanche Nybegynder
26. august 2003 - 14:31 #11
lidt flere poing for jeres arbejde
Avatar billede guanche Nybegynder
26. august 2003 - 14:33 #12
den skal bruges all round dvs fra natur billeder til billeder tæt på og der skal være masser lager plads 300d kan vist ikke tage compact flash 2 kort
Avatar billede guanche Nybegynder
26. august 2003 - 16:32 #13
kan i fortælle pkt for pkt hvad forskellene er på de 2 modeller
Avatar billede guanche Nybegynder
26. august 2003 - 18:38 #14
til
Svar: janemil

den lange tekst du har fundet hvor findes linket ,er det noget officielt fra canon ?

det står mellem 300d og 10d nu
Avatar billede janemil Nybegynder
26. august 2003 - 20:00 #15
>guanche
Jeg har det fra en canon forhandler som postede det i dk.fritid.foto
Nyhedsgrupper
http://www.fotoportal.dk/artikler/nyhedsgrupper.aspx
Avatar billede guanche Nybegynder
27. august 2003 - 13:08 #16
jeg håber i kan hjælpe med en sammenligning da jeg ikke kan overskue de 2 modeller :-((
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 23:57 #17
der blev meget stille
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
02. september 2003 - 15:22 #18
;) det er nok fordi det er noget af en opgave du her har stillet os G***

ok here goes
her en specs oversigt på 300D http://dp-now.com/archives/000260.html eller http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_eos300d.asp?dontcount=1

Her D10 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_eos10d.asp

Du bør overveje hvad du egentlig skal bruge cameraet til. 10D er til de mere proff. fotografer. Alene prisforskellen er nogen der giver lidt stof til eftertanke.

I store træk - det jeg umiddelbart syntes er værd at hæfte sig ved....
De kan begge håndtere en max opløsning på 3072x2048
Image ratio - det samme - 3:2
Effektiv Pixel opløsning - det samme. Læs evt. mere om begrebet her http://www.dpreview.com/learn/Glossary/Camera_System/Effective_Pixels_01.htm

ISO rating: Her er 10D bedre, idet det kan håndtere 3200 hvorimod 300D "kun" kan håndtere op til 1600. Er egentlig "kun" interessant hvis du ofte har behov for at tage billeder hvor der ikke er så meget lys....

Begge har både automatisk og manuel fokus
Begge har indbygget flash
Begge kan forhindre at man får taget billeder hvor folk/dyr har røde øjne. En funktion jeg syntes er rigtig god. Der er ikke noget mere irriterende, end hvis man har taget et s... godt billede, og der så er røde øjne. Selvfølgelig kan de fjernes med et billedbehandlingsprogram, men alligevel....

Exposure compensation og metering er bedre på 10D, men jeg tror ikke det er noget du vil lægge mærke til - medmindre altså, at du når du fotograferer med et "almindeligt" camera selv plejer at indstille ex. for at minimere for kraftigt baggrundslys.

Time laps recording - kan begge håndtere, og du kan tilslutte via USB. En dejlig feature, hvis du f.eks. ønsker at tage billeder med tidsinterval. Ex. du ønsker en billedserie der viser hvordan farmors rose folder sig ud :)

Ér enig med janemil - du får mere camera for pengene hvis du køber 300D
Avatar billede guanche Nybegynder
03. september 2003 - 00:25 #19
tak for din fine forklaring og linkene .

vedr penta mirror i d300 har det noget og sige det ikke er penta prisme som i d10 ?

vedr iso 3200 nu kunne jeg godt forestille mig der skal laves nat billeder fx af oplyste bygninger osv vil det give problemer med en d300 ?

vedr time labs ,helt enig smart funktion med muligheder .
Avatar billede guanche Nybegynder
03. september 2003 - 00:38 #20
af linser der skal sidde på den har vi fra vores "gamle" canon eos 500 flg :

28-80 ultrasonic
75-300 ultrasonic

jeg er klar over 28mm bliver til 45mm så vidvinklen ryger ,hvilket skal løses med en 17-45mm
Avatar billede guanche Nybegynder
03. september 2003 - 00:39 #21
ups glemte lige kameraet skal kunne holde til og komme ud i naturen så jeg ved ikke hvordan plastik hus er i forhold til magnesium hus på d10
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. september 2003 - 14:16 #22
Et penta mirror er et pentaprisme, der består af sammenlimede mirrors. Disse mirrors er den samme slags som dem der findes i SLR mirrors (dvs. overfladen er sølvbelagt). Metoden der er brugt giver et lettere og billigere prisme.
Bagsiden ved dette mirror er, at overflade reflektioner er lidt sværere at håndtere/kontrollere. Præcision er lidt sværere at opnå og der mistes lidt mere lys end hvis du har et optisk glas prisme.

En af grundene til at 300D har penta mirror og ikke penta prisme, er at det er billigere at fremstille.

Mht. at 300D ikke kan tage 3200 så tror jeg ikke det er noget du vil bemærke, da janemil skriver..
<SNIP> Udover at være udstyret med alle de automatiske og manuelle optagelsesindstillinger, der forventes af et avanceret SLR-kamera, tilbyder
EOS 300D såkaldt \"Programindstillinger\" såsom Nat Portræt ...
<SNIP>

Det er jo også er problemet med digitale cameraer der kan indstilles til en høj ISO er, at det ofte er tilfældet at jo højere du har indstillet ISO jo mere "noise" får billedet. Dette kan jo selvfølgelig fjernes med lidt billedbehandlings-software. Det er jo i og for sig også helt fint at man kan manipulere sine digitale billeder i diverse "henretninger". Dog er der - i hvert fald for mit vedkommende - grænser for hvor meget man vil finpudse et billede. Det skulle jo gerne være cameraet der laver den største del af arbejdet.

Det der kunne være interessant, var hvis det var muligt at få taget nogen ex. natbilleder af samme motiv med begge cameraer. Er jo faktisk den eneste måde vi præcist kan få fastlagt, hvornår det er nok at bruge 1600 og hvornår der skal bruges 3200 for at få et synligt bedre billede.

Mht. om cameraet kan holde til at være udenfor - her tror jeg ikke at du behøver at være bekymret for at 300D kun har et plastichus. Selvfølgelig skal man jo nok være varsom med ligefrem at døffe rundt udenfor hvis det smask-regner. Men her er jeg ret sikker på at det faktisk er en fordel med et plastichus fremfor et magnesiumhus som 10D er udstyret med. Hvis du vil være på den sikre side, kan du sende en forespørgsel til canon@canon.dk eller f.eks. ringe til dem på 70 15 50 05 og få en snak med dem. (De har en god service by the way ;))

Hey er lige blevet obs på at canon har startet deres fotokonkurrence - deadline er den 30. september. Øvøv og øv - jeg har et brækket ben, så jeg kan nok ikke nå at blive tilstrækkelig mobil til at få taget nogen pics. Damn - men hvad med dig skal du ikke deltage ;) her et link til siden http://www.canon.dk/fotokonkurrence/index.htm
Avatar billede guanche Nybegynder
03. september 2003 - 22:19 #23
til susanne larsen du får de 90 for dine gode forklarende tekster .

i får lige jeres poing for jeres arbejde da i ikke skal snydes .

Accepteret svar: susanne_larsen
Point : 90

Accepteret svar: jensendk
Point : 30

Accepteret svar: janemil
Point : 30

jeg har prøvet og kontakte canon men de vil kun svare på problemer man har med deres produkter og svarer ikke på tekniske spørgsmål ,jeg har forsøgt så sent som i dag onsdag uden og få svar på spørgsmål.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. september 2003 - 12:24 #24
>>quanche thnx for p..

mhh utroligt de ikke vil svare på tekniske sp., har jeg ikke oplevet før. Hvis jeg var dig, ville jeg så gå en tak videre, og så henvende mig til en af "kranse-kage figurerne" ;) ex. el presidente himself - hedder Jeppe Frandsen, og har denne mail jef@canon.dk
Avatar billede guanche Nybegynder
09. september 2003 - 11:36 #25
nu så jeg at d300 ikke har af søge lys til auto focus men bruger blitzen hvor den udsender små blink , har det nogen betydning .

d10 har lampen
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. september 2003 - 13:03 #26
hej igen ;)
nej mener ikke det vil betyde alverden. Er du bekymret for om det vil medføre en dårlige billedkvalitet, eller ??
Avatar billede guanche Nybegynder
10. september 2003 - 17:43 #27
ja

desuden har jeg min tvivl om hvor hurtig den er til og gemme ned på kortet og hvor hurtig den er klar til næste billed

jeg har mailet til chefen ved canon og han er nu gået videre til deres guru på slr som vil løse mine spørgsmål ,for deres telefon support er intet værd
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. september 2003 - 20:29 #28
:// utroligt at det er nødvendigt at gå helt til toppen, når det drejer sig om et firma af denne størrelse. Jeg har kun haft gode erfaringer med deres support.

Mhh ligger du ikke en kommentar, når du har hørt fra dem ?
Avatar billede guanche Nybegynder
11. september 2003 - 10:01 #29
ok
Avatar billede guanche Nybegynder
11. september 2003 - 18:07 #30
så kom mailen fra canon alt tyder på det er det ringeste man kan komme i nærheden af fx ringere levetid på lukkeren hyggeligt

canon skriver :
Jeg er produktspecialist på Digital foto og burde kunne besvare dine spørgsmål.

Der er få men væsentlige forskelle mellem EOS 300D og EOS 10D.
Kamerahuset er lavet af Plastic på 300D og magnesium på 10D

Forskel på lukkerens levetid.
Forskel på burstmode 300D væsentlig langsommere end 10D
Consumer instillings muligheder i 300D hvor 10D har en mere proffesionel setup med bla. indstilling af Kelvin temp.

EOS 300D er et dedikeret Consumer kamera hvor EOS 10D er til semi prof. brug.

(Der findes en Macro funktion i EOS 300D på vælgeren)

Med venlig hilsen
Canon Danmark A/S

Kim Larsen
Produkt Specialist, Foto & Video
Canon Consumer Imaging
Website: www.canon.dk
-----Original Message-----