Avatar billede sbay Nybegynder
22. august 2003 - 12:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Test/eksamensdatabase!

Hejsa

Er der en der ved om/hvor man kan få fat i en gratis database til en lille brugertest?

Den skal bare kunne tælle rigtige svar sammen!
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 12:56 #1
har du søgt i Sandbox?
Avatar billede sbay Nybegynder
22. august 2003 - 12:59 #2
jep - der er kun en kaldet survey - den er ikke helt som jeg vil have den - den tæller ikke svar sammen og sådan!
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 13:27 #3
Tælle svar. Det er da vist nok ret nemt. Men at kontrollere om der er svaret rigtig er vel en helt anden sag.
Avatar billede sbay Nybegynder
22. august 2003 - 13:38 #4
tjaa, det er meningen at man på formen bestemmer hvilket svar der er rigtigt! Altså Multiple Choice test. Derefter skal der oprettes en lille "rapport" med svarprocent osv.
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 13:54 #5
Lidt at tænke over:
Svarprocent. Det plejer at være (Antal personer der har testet)/(Antal personer der kunne teste)
Folk må oprette 1 svar-dokument, gemme 1 svar-dokument
Folk må IKKE oprette et andet svar-dokument
Folk må IKKE rette i svardokumentet.
Alm adgang til databasen skal måske være type Depositor. Men så kan man oprette flere svar.
Formularen må ikke undervejs beregne i felter, hvad der er rigtig (Ellers kan brugerne lave Document properties view fields og se hvor godt det går)

Det er umiddelbart ikke en supernem opgave. Jeg har før lavet brugerundersøgelsesdatabaser i Notes, men der er altså ret meget at tænke på.
//Jörg
Avatar billede sbay Nybegynder
22. august 2003 - 14:04 #6
OK - så har jeg lidt at tænke over i week-enden ;-)
Avatar billede sbay Nybegynder
07. februar 2006 - 14:33 #7
lukker
Avatar billede jogii Nybegynder
07. februar 2006 - 14:38 #8
Ja så, fik du brygget noget sammen?