Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. august 2003 - 08:30 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Min ven logger meget hurtigere på mirc end mig!

hej...

hvergang jeg logger på mirc tager det tusind år, det er ligesom den loader alle channel hver eneste gang, min ven siger bare "dong" også er den logget på alle 20 channels på engang, han siger også til mig at min går skide langsomt :(

Hvordan gør jeg sådan at den går total hurtigt ved at logge på ??????

Jeg har hurtigere internet end min ven, og jeg har ikke nogle firewall som blokkere...
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
22. august 2003 - 08:35 #1
Det er fordi du connecter gennem en proxy, det gør at den tager så lang tid om at connecte...
Det med channels kan du bare fixe i perform
Marker On connect perform theese commands
/j #channel
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
22. august 2003 - 08:36 #2
Ups.. med proxy mente jeg router :-s
Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. august 2003 - 08:38 #3
Øh... tak..

Jeg bruger også: /j #styler.dk osv osv.

Og har ingen router :)
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
22. august 2003 - 08:39 #4
Er du 100% sikker på du ikke har en router?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. august 2003 - 08:42 #5
Ja... jeg er mere end 100 % sikker, vi har hellere ingen HUB sååå....
Avatar billede hahaha Nybegynder
22. august 2003 - 08:45 #6
Er det derhjemme den ikke connecter så hurtigt?
Eller er det f.eks på skolen??
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
22. august 2003 - 08:45 #7
Okay, så du er bare direkte tilsluttet, hmm...
Hvilken forbindelse har du, udbyder hastighed.
Hvilken har din ven?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. august 2003 - 09:05 #8
Hahaha => Ja det er hjemme :)

trakavolvien => Jeg har StofaNet (1 mbbit), og min ven har TDC 512/512 ADSL
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 19:27 #9
har du prøvet at slå ident til i mirc
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 19:28 #10
og hvis du feks satte en bnc op ville det gå meget hurtigt.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. august 2003 - 21:42 #11
loadet => Hvad ska jeg med bnc når jeg ikk er online 24/7 ???
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 21:46 #12
normalt har man en bnc liggende remote hos en shellhost .. feks blueshell.dk
så bnc'en vil være online for dig hele tiden og tage imod beskeder for dig som du så kan læse senere. og så connecter man også hurtigere da man allerede befinder sig i kanalen.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. august 2003 - 21:47 #13
:) okay sejt..
har prøvet at slå ident fra men jeg sys ikk det gav noget resultat :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 21:56 #14
du skal selvfølgelig betale for at have en shell medmindre du kender nogen der har en server stående 24/7
Avatar billede styler.dk Nybegynder
24. august 2003 - 19:46 #15
yes yes jeg har en server som er online 24/7 ehm.... men det var ikk så meget det, kan man på andre måder gøre sådan den logger hurtigere på ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. august 2003 - 21:43 #16
har du sat din client op til at autojoin kanaler i options/perform
Avatar billede styler.dk Nybegynder
25. august 2003 - 07:23 #17
Auto join hvis jeg bliver kicket fra en channel - Ja

også har jeg i perform også..
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. august 2003 - 16:54 #18
så er den eneste mulighed for bedre hastighed en hurtigere server og en hurtigere computer.
men der er tale om meget lille hastigheds forskel.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
25. august 2003 - 19:08 #19
Ehm jeg logger ikke på via min server, logger på via den her maskine!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. august 2003 - 21:49 #20
ja
jeg snakker om en hurtigere irc server
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
14. september 2003 - 17:12 #21
Nej da... har 3 computere... og kun den ene logger hurtigere på... de 2 andre tager lige så lang tid som din... tror det er fordi den ene computer har alle porte åbnet... og de andre ikke har dem som der skal til mIRC... men ved det ikke... men iværtfald ingen grund til hurtigere server eller computer...
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. september 2003 - 18:50 #22
m0nk3y i dit tilfælde er jeg sikker på det er et ident problem
den computer der har alle porte åben .. virker ident med
hvis du sørger for at den kører ident server hele tiden burde det virke

Identd fjern flueben ved enable only when connecting

står mirc så åben burde de andre computere også connect hurtigt
Avatar billede styler.dk Nybegynder
14. september 2003 - 19:32 #23
Loadet => Heey nu virker det lige pludseligt, underligt, sejt :D
takker..
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. september 2003 - 19:38 #24
nice =)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
13. februar 2004 - 00:39 #25
har du windows firewall min windowsfirewall gør så det tager 5 min at connecte