Avatar billede thalamus Nybegynder
21. august 2003 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

For høj core spænding på 1700+ /ECSk7s5a

Jeg sidder her med en xp 1700+ og et ECS - k7s5a bundbrædt. Ifølge hmonitor er min core spænding på 1,73 og min cpu har en temp på 54 c.

- hvad er standardspændingen? og hvordan ændrer jeg det - i bios er der tilsyneladende ikke mulighed for at ændre værdien... ?

vh, Andreas
Avatar billede thalamus Nybegynder
21. august 2003 - 18:16 #1
---- den er ikke overclocket på nogen måde... skal det lige nævnes...
Avatar billede grunken Nybegynder
21. august 2003 - 18:19 #2
standard-core-voltage på xp processoren er 1.75

og med et ecs k7s5a, kan du ikke lige sådan ændre coren medmindre at du er ganske ferm med et lodeapperatur ;)

du kan evt. læse her hvordan du modder motherboardet
www.ocworkbench.com/ecs
Avatar billede thalamus Nybegynder
21. august 2003 - 19:16 #3
ah, oki :0) så tilføjer jeg lige #(&A%#)(/%)#(/="#  fordi amd laver en processor der bliver varm nok til at slå sig selv ihjel hvis ikke der sidder en køler med en støj der svarer til udsugningen i storebæltstunnelsen.. (#%&#!
Avatar billede thalamus Nybegynder
21. august 2003 - 19:17 #4
vil du have point eller skal jeg bare lukke?
Avatar billede grunken Nybegynder
21. august 2003 - 19:20 #5
jow tak som byder ;)
Avatar billede moba Nybegynder
21. august 2003 - 21:37 #6
Thalamus, jeg ved ikke om du stadig tjekker denne diskussion. Jeg har selv haft en cpu magen til, men helt uden støj!!!
Jeg købte blot een drejemodstand ( 8 kr. ) og loddede den mellem på køleren. Herefter nedjusterede jeg drejede modstanden til det punkt hvor lyden er acceptabel ( tæt på lydløs ) og hvor køleren stadig har effekt. Resultat en lidt varmere cpu ( ca. 60 - 70 grader) og ikke en lyd.
Jeg har i øvrigt gjort det samme med min nuværene p4, samme resultat, dog kun 42 grader.
/M
Avatar billede thalamus Nybegynder
22. august 2003 - 20:57 #7
he he, ok, det er lidt sent nu, har købt en ny køler :0) ... Det var desuden også en grummer orm der gjorde den ustabil... men nu har jeg en ren og stille puter istedet :0) ..
Avatar billede thalamus Nybegynder
22. august 2003 - 20:57 #8
tak til jer begge...