Avatar billede tued Nybegynder
20. august 2003 - 13:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

like i et insert statement

Hej

Er det muligt at bruge et LIKE keywork i et insert statement eller skal det bruges når du opretter et index ????
Skulle gerne være case insensitive !!!!

Altså et insert statement skal kunne "fejle" ligegyldigt om det er med små eller store bogstaver !
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2003 - 15:39 #1
Mit forslg vil være:
  2 felter
  original felt uændret
  special felt med all uppercase og space trimmed
og så lave indexet på special-feltet. Men naturligvis vise
original feltet alle steder.
Avatar billede tued Nybegynder
20. august 2003 - 17:39 #2
Ja det er jo også en mulighed, havde jeg sgu ikke lige overvejet.
Troede faktisk at det var muligt at gøre det på den anden måde, men kunne ikke rigtig finde noget om det nogen steder