Avatar billede buck Nybegynder
18. august 2003 - 11:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pris på udskrift af billede på printer?

Hvad koster det at udskrive billeder i A4 størrelse på photo papir?
Jeg har fundet frem til at photo papir ca. koster 5,- pr. ark, men hvad koster det så i blæk pr. side?

Jeg har en HP DeskJet 5550C printer og udskriver i bedste kvalitet.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
18. august 2003 - 11:48 #1
Nyeste nummer af Tænk+test har en sammenligning.
Avatar billede buck Nybegynder
18. august 2003 - 11:50 #2
eller spurgt på en anden måde:
Hvor mange sider photo kan jeg printe med en alm. blækpatron 17ml HP no. 57 ?
Avatar billede buck Nybegynder
18. august 2003 - 11:52 #3
martin.jensen -> jeg fandt Tænk+test hjemmesiden, men det kræver abonnement for at læse artiklerne.

Ku jeg få dig til at kigge efter? Så dobler jeg point.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 11:55 #4
Synd for dig at du har købt HP. De har simpelthen de dyreste udskriftspriser sammen med Lexmark. Hvis dit forbrug er bare af moderat størrelse, kan det meget bedre betale sig for dig at skrotte printeren og købe en ny Canon.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 11:57 #5
Prøv også at læse
http://www.berlingske.dk/forbrug/artikel:aid=348242/

Literpris for blæk
Canon 3000
HP 22000,
dvs HP blæk er mere end 7 gange så dyrt som Canons.
Avatar billede buck Nybegynder
18. august 2003 - 12:04 #6
Jeg er nu glad for min HP printer!

Spørgsmålet er hvad det koster at udskrive 1 side photo på den.
Ikke hvilken printer der er bedre!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 12:07 #7
I følge http://www.hp-expo.com/productpdfs/c6487c_dk_dan.pdf, vil jeg mene at du skal regne med ca 125 fotos i størrelsen 15x10 cm.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 12:10 #8
Det er i hvert fald hvad no 58 rækker til, som også er på 17 ml. No 57 rækker til ca 400 sider med 15% dækning (A4 eller letter) i normal kvalitet, som bruger mindre end photokvalitet.
Avatar billede buck Nybegynder
18. august 2003 - 12:14 #9
tak the_collector...
dvs. ca 31 billeder i 30x20 (godt og vel A4).
1 farveblæk til ca 250,- incl forsendelse /31 = ca. 8,- pr ark.
+ papir ca 13,- kr. pr billede.
Tak for det.
/Buck
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 12:14 #10
Jeg har selv en HP og er også glad for den pånær prisen på farvepatroner. Nu printer jeg ikke særlig meget, så for mig er det ikke det store problem. Men p.gr.a. blækforbruget og fordi både HP og Epson har monteret chips i deres farvepatroner, som resulterer i at man kan blive nødt til at kassere en halvfuld patron, bliver det ikke en af de to printere næste gang.

EU har også talt om at de vil forbyde den slags chips i farvepatroner, men før noget er vedtaget, vil jeg ikke handle ud fra at de måske vil forbyde det.

Så næste gang hedder det sandsynligvis Canon for mit vedkommende.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 12:14 #11
Tak for point.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 12:17 #12
Bare til info, for man lavet billeder typisk i 15x10 cm, så kan man hos blandt andet Illum få fremkaldt digitale billeder til 1.75 plus 10 kroner i opstart, og de fremkalder på Kodak Royal papir, hvilket er et af de bedste fotopapirer, der findes.