Avatar billede hgg Nybegynder
17. august 2003 - 20:00 Der er 8 kommentarer

computeren fryser

jeg sidder med en comp, som fryser nå den kommer ind på nogen bestemte hjemmesider samt når ser billeder på den...
jeg har formateret den og geninstalleret XP, men nu er den begyndt at fryse på flere ting..... bla spil..

det er en celeron 766 mhz, med 384 mb ram...

jeg mener selv at det må være noget hardwaremesigt men andre mener at det softwaret den er gal med
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 20:02 #1
Mit gæt vil være at den måske blir for varm. Prøv at åbne den, for at se om CPU køleprofilen er fyldt med møj/støv. Hvis den er, så skal den "støvsuges". Men husk at pille den af først :o)
Avatar billede spooolll Nybegynder
17. august 2003 - 20:15 #2
Du kunne jo købe en radiator eller en jakke til din com.. :D..

Ej.. Jeg ville først tjekke for støv og varme som phatlasse siger (temperaturen kan ses i bios) hvis ikke det virker ville jeg opdatere alt (drivere, windows osv.)
Avatar billede beorndesign Nybegynder
17. august 2003 - 21:04 #3
Forkerte drivers til bl.a. grafikkort og andre enheder, er et meget sandsynligt problem. Gå ind på producentens hjemmeside af dine enheder, grafikkort, bundkort m.v. og hent de nyeste drivers og installer dem. Hvis dette ikke virker, kan du prøve at opdatere bios på bundkortet (kan også downloades fra producentens hjemmeside).

Selvfølgelig bør du også checke for virus med en opdateret virusscanner... Men det har du sikkert allerede gjort ;-)

Installer sp1 til WinXP, hvis du ikke allerede har gjort det også!

/Beorn
Avatar billede master-zalle Praktikant
18. august 2003 - 10:16 #4
Prøv at tjekke det med støv på cpuén. Ellers prøv a tage din 128 mb blok ud. Det har den gjort med min egen før. 256 mb og 128 mb kører ikke 100 % stabilt sammen.
Avatar billede peet-49 Novice
18. august 2003 - 10:24 #5
Jeg vil tippe på en defekt ramblok eller defekte DLLèr
Avatar billede hgg Nybegynder
18. august 2003 - 13:53 #6
alle driver er 100 % dem der skal bruges, og er de nyeste på markedet.... temp på cpu er ca 50 grader, og det er ikke rammene.... der er installeret sp1 og den er fuldt opdateret...

jeg vil prøve at fjerne støvet... ellers ved jeg snaart ikke hvad jeg skal gøre... point gives hvis nogen af jer havde ret
Avatar billede hgg Nybegynder
24. august 2003 - 15:59 #7
Intet af det har virket .... flere gode ideer....
Avatar billede hgg Nybegynder
01. april 2005 - 18:06 #8
lukket