Avatar billede one Nybegynder
02. september 1999 - 09:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

BRUGERE ONLINE

Admin hvad med at lave et lille felt oppe  et eller andet sted så man kan se hvor mange som er online på eksperten.dk  når man kommer?
Avatar billede snowball Novice
02. september 1999 - 09:43 #1
Go' idé :-))

Snowball
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
02. september 1999 - 09:55 #2
Du kan benytte Hypernix/Gooey, det kræver selvfølgelig at programmet ligger hos alle der logger på eksperten, men det er et forslag. Programmet kan hentes på:
http://www.download.com/PC/Feature/SponsorDetail/0,68,0-1839-1,00.html?dd.wf..0810.01
Avatar billede one Nybegynder
02. september 1999 - 09:59 #3
ville det ikke være lidt nemmere at der blev brugt en global.asp som tidligere er omtalt her på eksperten  end at alle skulle downloade en fil?

Andreas
Avatar billede snowball Novice
02. september 1999 - 10:07 #4
Jo da. HELT sikkert.

Snowball
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 11:05 #5
Da eksperten.dk er lavet i asp, kunne det vel være en god idé blot at tjekke hvor mange sessions der er åbne.

/Thor
Avatar billede one Nybegynder
02. september 1999 - 12:37 #6
men det ville nu være det nemmeste hvis der bare var et tal det må du give mig ret i  Jumper!!!!
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 12:51 #7
netop, og det kan du da gøre med sessions!

Du skriver ganske enkelt hvor mange åbne sessions der er. Hver gang en bruger logger ind starter han en session, der holdes åben indtil han enten logger ud eller timer ud. Derfor, antal åbne sessions = antal brugere online ;)

/Thor
Avatar billede one Nybegynder
02. september 1999 - 13:34 #8
hvordan gør man så det?
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 13:43 #9
Spørg mig ikke, så god er jeg ikke til ASP endnu ;)

Men det skulle være ret simpelt, og bliver da også brugt en del steder.

/Thor
Avatar billede Slettet bruger
02. september 1999 - 14:21 #10
Har været oppe og vende tidligere.
Avatar billede stroehm Nybegynder
02. september 1999 - 18:38 #11
det er en rigtig fed ide.
-
Avatar billede Slettet bruger
02. september 1999 - 23:59 #12
Jep! Nå admin hvornår kommer det? ;o)
Avatar billede one Nybegynder
11. november 1999 - 18:11 #13
det er kommet

bare på en anden side

http://jfl.dk/online.asp
Avatar billede dar Nybegynder
13. februar 2000 - 19:55 #14
Det er da en rigtig god idé!