Avatar billede geforce3 Praktikant
16. august 2003 - 19:23 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

PC-cillin

Findes der ikke nogen steder, hvor man kan læse om forskellige hacker angreb? Hvilke der er farlige, og hvilke der ikk er..
Der er 2 forskellige den fanger lige nu, den ene hedder cloaking, og den kommer nærmest en gang i sekundet. Så er der en anden der kommer en gang imellem, som hedder traceroute. Så er der også en jeg først har set nu som hedder "smurf"
Avatar billede chalde Seniormester
16. august 2003 - 19:40 #1
Avatar billede langbein Nybegynder
16. august 2003 - 22:41 #2
Kombinasjonen av "saker og ting" høres jo egentlig i utgangspunktet ikke helt bra ut. Du kan ikke legge ut en litt mere detaljert utskrift over de meldinger som kommer ??!! Husk å anonymiser eventuelle globale ip.
Avatar billede langbein Nybegynder
16. august 2003 - 22:42 #3
Dvs anonymiser din egen globale ip, men ikke det øvrige ..
Avatar billede miss-g Seniormester
16. august 2003 - 23:14 #4
Avatar billede langbein Nybegynder
17. august 2003 - 00:15 #5
Tja .. Synes de tingene som geforce3 beskriver kan minne litt ikke om virus eller trojan men "hacker håndarbeide".
Avatar billede geforce3 Praktikant
17. august 2003 - 09:09 #6
Hvad er den globale IP?
Avatar billede langbein Nybegynder
17. august 2003 - 10:53 #7
Den globale ip er den ip'en som komuniserer ut mot internet. For eksempel global ip for www.eksperten.dk = 195.184.98.141

Når man først kjører en web server så kan alle se den globale ip for eksempel ved å lage en ping kommando (ping www.eksperten.dk)

Den globale ip som man selv benytter kan man finne her: http://www.myip.dk

Den lokale ip er i motsetning den ip adresse som hver enkelt maskin har inne på lan, for eksempel 10.0.0.2 eller 192.168.0.2 Man finner den lokale ip på hver enkelt maskin ved å skrive kommando "ipconfig" (Windows) eller "ifconfig" (Linux)

Grunnen til at den globale ip ikke bør opplyses sammen med opplysninger om firewall og sikkerhet, det er at dette kan gi uheldige tips til eventuelle hackere som ønsker å prøve seg. Derfor så er det en god ide å forandre litt på den globale adressen hvis man legger den ut. Når det der i mot gjelder lokale adresser, så kan disse uansett ikke sendes via internett slik at det ikke er noe problem å opplyse disse så lenge den globale ip er ukjent.
Avatar billede langbein Nybegynder
21. august 2003 - 14:34 #8
framskritt ??
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. august 2003 - 16:09 #9
Gider den ikke;) Men hvis du vil svare lanbein:)
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2003 - 16:51 #10
svar ..
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2003 - 17:36 #11
Takker, det var nesten for mye ..