Avatar billede kboysen Nybegynder
16. august 2003 - 18:06 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Klargøring af shop til dankort

Hej derude.

Jeg har købt et shopsystem, hvor jeg gerne vil have mulighed for dankort.

Da jeg købte det, var det inkl. ændring af design og diverse andre ting. Her i blandt at der skal kunne handles med dankort.

Men hvad skal der til for at sådan et shop system, kan få tilladelse til at få dankort på siden.

mvh kenneth
Avatar billede cdc Novice
16. august 2003 - 18:08 #1
tilladelse fra pbs
Avatar billede danic Nybegynder
16. august 2003 - 18:15 #2
Du skal bruge 1 stk. PBS gateway hos din internet udbyder
samt et stk. PBS aftale som koster 1500kr. pr. år hos PBS.
Avatar billede kboysen Nybegynder
16. august 2003 - 19:08 #3
Rent programmering´s mæssigt, er der nogen forskel der?.
Og hvad med sikker forbindelse osvosvosv??

kenneth
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 20:26 #4
kboysen >> betaling via nettet kører over SSL som ikke har noget med din egen side at gøre så fremt du bruger en gateway (som ikke behøves være gennem din udbyder)!
Avatar billede danic Nybegynder
16. august 2003 - 21:21 #5
Jeg kan anbefale at se på http://www.betaling.dk/

regin> det er da et krav at din butik bliver hosted hos en udbyder som kan tilbyde SSL?
Avatar billede cygnet Praktikant
16. august 2003 - 22:08 #6
danic - regin skrev bare at ssl løsningen ikke behøves at være igennem din normale hotel udbyder, hvilket jo også er korrekt. F.eks. bruger jeg selv www.freepay.dk til at stå for min gateway til pbs.

Men kort sagt skal du bare bruge en aftale med PBS, som skal tegnes selv om du har en til din fysiske butik i forvejen. PBS kræver normalt at du skal have en kørende webshop før de godkender en sådan aftale. Hos PBS får du er merchant nummer som du skal give til din Gateway-udbyder og kort tid efter det er du klar.

God fornøjelse med det.
Avatar billede danic Nybegynder
16. august 2003 - 23:05 #7
cygnet> www.freepay.dk skriver:
Rent praktisk foregår betalingen sådan at din kunde bliver bedt om at indtaste sine kortoplysninger (kortnummer og udløbsdato) på din butiks betalingsside. Betalingssiden sender så oplysninger til Freepay PREMIUM som kontakter PBS og forespørger en transaktion på det aktuelle beløb.

Vil det sige at kundes kortoplysninger blivet sendt i klartekst over internettet imellem webshop og freepay?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 06:16 #8
danic>>Nej, transmiteres over SSL!
Når du kontakter freepay er det igennem en formular med noget i stil med nedenstående:
<form name="whatever" method="post" action="https://www.freepay.dk/whatever">

at action="https:// medfører at formular dataen transmitteres med SSL!
Avatar billede kboysen Nybegynder
20. august 2003 - 11:01 #9
lukker spm.