Avatar billede michael007dk Nybegynder
15. august 2003 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

ZoneAlarm og iis

Hvordan kan jeg sætte ZoneAlarm op så den tillader iis at køre som webserver?
Jeg har prøvet, men det er som om det ikke rigtigt virker, og der er ingen steder at der præcis står hvilke porte den har lukket/åben.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2003 - 13:57 #1
Zonealarm er en personlig firewall, beregnet til at beskytte en personlig computer, det der normalt kandes en pc, ZA er ikke beregnet til at beskytte en server. Du kan sikkert sagtens sætte den op så IIS fungere på din maskine, du skal bare ikkeforvente at ZA giver dig sikkerhed.

Hvis du vil have IIS kørende, bør du have fat i en ordentilg firewall, der skal placeres mellem din router og dit netværk i sin egen box, denne firewall skal have mulighed for DMZ hvorpå IIS skal placeres, så har du den nødvendige sikkerhed
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2003 - 13:57 #2
En smoothwall på en ældre pc med 3 netkort kunne være en løsning. se www.smoothwall.org
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
15. august 2003 - 13:59 #3
Brug denne til at checke hvilket porte der er åbne på din 'puter.
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
15. august 2003 - 14:00 #4
Scroll ned til "ShieldsUP!!  Services" og vælg f.eks. Common Ports
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2003 - 18:02 #5
Man kan selvfølgelig sette opp ZoneAlarm til å fungere som firewall for en web server. Man behøver da ikke en gang være tilkoplet internett for å kjøre en web server. Man behøver for den saks skyld heller ikke å være tilknyttet et nettverk for å kjøre en webserver. For å få testet ut en del funsjonalitet for web sider så kan det for eksempel være en fordel å kjøre en web server på den work station man sitter å arbeider på.

Når det gjelder ZoneAlarm og konfigurering så kommer det jo litt an på hvilken utgave og versjon av ZoneAlarm det er snakk om. På den gamle ZoneAlarm 2.6 så er det meget enkelt å konfigurere innganger for serverfunksjoner og utganger for klientfunksjoner. Det finnes også en grafisk oversikt over hva som er steng og hva som er åpent, og ved å klikke på en ikon så kan man sette den til å tillate trafikk, avvise trafikk eller spørre om tillatelse i hvert enkelt tilfelle.

Testet den nyeste gratisversjonen av ZoneAlarm nå nylig, og der var disse funksjonene tatt vekk. Men den gamle ZoneAlarm 2.6 finnes jo stadig vekk der ute og den fungerer utmerket.