Avatar billede saj Nybegynder
14. august 2003 - 22:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

var ikke kædebrev

Hvis du læste mit post(http://www.eksperten.dk/spm/387718) ville du læse at det hverken var spam eller kædebrev. Det var et forsøg på at gøre en god gerning! og for at få folk til at tænke lidt over deres liv, og det var trods alt posted i 'fri debat'
Det var i hvertfald ikke ment som kædebrev...
Avatar billede dmcn Praktikant
14. august 2003 - 22:52 #1
"Send det venligst til alle du kender. Eller ikke kender. Pigen har ca. 6 måned for at fortælle alle, at de skal leve deres liv fuldt, eftersom hun ikke kan. Hun vil aldrig komme til eksamensfest, vil aldrig blive student, blive gift eller selv stifte familie. Ved at sende dette til så mange som muligt, kan du være med til at give hende og hendes familie en smule håb, fordi for hvert et navn brevet bliver sendt til, giver The American Cancer Society tre cent til forskning i Cancer."
Tydeligvis kædebrev.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2003 - 22:54 #2
ja, der er vist ingen tvivl der. Ellers vil jeg gerne høre saj's definition af kædebrev/spam
Avatar billede saj Nybegynder
14. august 2003 - 22:58 #3
hvis det var et kædebrev var det blevet sendt til personers privat mail. Desuden støtter det jo også et godt formål. Men der er jo ikke noget at gøre ved at i har en anden opfattelse, håbede bare at folk kunne se lidt fornuft i det hun skrev...
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. august 2003 - 22:58 #4
Det er vist ingen tvivl det er et rent kædebrev, og sikke en gang sludder:

for hvert et navn brevet bliver sendt til, giver The
American Cancer Society tre cent til forskning i Cancer

Hvordan dælen bliver de blandet ind i en dansk email??
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. august 2003 - 22:59 #5
Og hvordan kan de tjekke hvem den er sendt til?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2003 - 23:01 #6
til alle du kender...er det ikke private mail adresser også?

giver 3 cent...yeah right
Avatar billede dmcn Praktikant
14. august 2003 - 23:02 #7
saj : Jeg er ikke i tvivl om, at du postede med gode intentioner. Desværre er teksten og stedet du postede ikke velvalgt. :|
Avatar billede saj Nybegynder
14. august 2003 - 23:02 #8
jeg gider ikke at diskutere det mere. i har åben bart en anden opfatelse end mig, og ja det kan godt være det er min der er forkert, men det er _min_ holdning, og sådan er den bare...
Avatar billede fromsej Praktikant
14. august 2003 - 23:03 #9
Riversen>>Tror du ikke vi skal have en Coadmin til at kigge på det her?
Avatar billede dmcn Praktikant
14. august 2003 - 23:04 #10
fromsej : Er to ikke nok til dig? :D
Avatar billede saj Nybegynder
14. august 2003 - 23:05 #11
hvorfor vil have ham blandet ind i det? posted er jo lukket...
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2003 - 23:06 #12
saj: no harm done...
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2003 - 23:09 #13
skal vi lige få lukket :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. august 2003 - 23:11 #14
N0rmality>>Jo da, det var lige med en ;o)
Saj>>Det var ikke rettet mod dig, en lille finte til vores coadmins, men de to her er nu blandt de 3 bedste.*S* ( fedte fedte )
Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. august 2003 - 23:14 #15
Man skal passe på med mange af disse mails, som er spam i forklædning af folks barmhjertighed og bedste intentioner -- Det er helt rigtigt, som eagleeye påpeger ... "hvordan i alverden finder TACS ud af, hvormange den email er sendt til"...

En tommelfingerregl, saj, er at hvis man bare skal sende videre - uden selv at registrere sig (og her gælder at skrive sin egen email i mailen _IKKE_) så er det en hoax - et kædebrev...

og især skal man passe på mår man sender noget videre - for ens egen email-adresse er tilstede - tit bruges "petitions" (underskriftsindsamlinger) ikke i "det godes tjeneste" men derimod for at spammere kan høste emailadresser...

/Søren
Avatar billede perj Nybegynder
14. august 2003 - 23:37 #16
Sorry, har ikke fulgt med i dette indlæg, men det er vel ikke denne historie det tidligere indlæg handlede om?
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=214574
Avatar billede songmess Nybegynder
14. august 2003 - 23:46 #17
Jo netop saj er hoppet på verdens ældste trick sikkert opfundet af en som en slags spam for at genere så mange som muligt og den hører i hvert tilfælde ikke hjemme her. SORRY saj du er blevet fuppet, Der findes tusinder af den slags som suser rundt på nettet. :-(
Avatar billede songmess Nybegynder
14. august 2003 - 23:50 #18
Husk forresten at når/hvis I skal sende til mange så brug BCC så kan andre ikke se alles adresser kun deres egen.
Avatar billede saj Nybegynder
15. august 2003 - 00:03 #19
jeg føler nu ikke jeg er blevet fuppet jeg syntes der var mening i det der stod, og det fik mig til at tænke mig om en ekstra gang. btw det her er hvis mere spam, end mit lille post...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. august 2003 - 00:56 #20
sai>> nope, det kan godt ske du ikke føler dig fuppet - men fakta er at det er du blevet - "the american..." har ingen mulighed whatsoever for at tjekke hvormange mails der bliver sendt rundt omkring.... - det eneste du er med til, er at fylde folks indbakker - det kan godt ske historien er god osv. (hvilket jeg vil lade være helt op til hver enkeltes subjektive vurdering) fakta er at det er spam og derfor imod regelsættet.

hvis du vil læse mere om mailhoax'es af denne type(faktisk verserede der en specielt afskyelig en af slagsen der handlede om at skaffe en nyre til en eller anden fattig dreng - hvor AOL ville give et eller andet beløb pr. afsendt mail) - så prøv at se på følgende sider:
http://www.symantec.com/avcenter/hoax.html
http://hoaxbusters.ciac.org/
http://diamond-back.com/emailhoaxes.html
http://www.truthorfiction.com/

Jeg håber at du efter at have set på ovenstående, i fremtiden kan gennemskue den slags unødigt støj.

og lige til din sidste kommentar "btw det her er hvis mere spam, end mit lille post..." så holder den ikke helt eftersom hovedparten af de posteringer der har været hér,- er reaktioner og tilbagemeldinger på dit oprettede spørgsmål og dermed relevante,- hvorimod dit stykke spam(og jo det havde jo ikke meget at gøre med et spørgsmål) vitterligt er spam -det kan godt ske du ikke føler det er slemt fordi det jo bare er en enkelt lille post, men den kommulative effekt er ganske voldsom.

nå nu vil jeg holde op med at være gammel og bitter og få konfigureret min spamassasin ordenligt :)

kan i hygge jer :0)
/jelzin
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. august 2003 - 15:25 #21
Hvordan holder man op med at være gammel? - den opskrift kunne jeg godt have brugt på Skanderborg Festivallen ;)