Avatar billede dougheffernan Nybegynder
14. august 2003 - 08:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Norton FireWall & DameWare

Jeg forventer i nær fremtid at installere DameWare til fjernstyring af min PC, men da jeg også har Norton FireWall installeret, kan jeg jo ikke umiddelbart komme på. Skal jeg i Norton bare give DameWare adgang eller skal/kan jeg åbne en specifik port?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
14. august 2003 - 08:34 #1
Lyder som om det er en indstilling, som man sætter under installation af DameWare:

The Mini Remote (DMRC) is the only product of ours that requires TCP/IP. If you are connecting to a remote machine through a firewall, we suggest that you first install the CLient Agent Service manually on the remote machine (see below). Only one TCP/IP port is required for the DMRC program to work properly after the Client Agent Service has been installed on the remote machine. The default port is 6129 but can be set to anything on both ends. (NetBIOS is not needed here).
Avatar billede langbein Nybegynder
14. august 2003 - 15:21 #2
Du må åpne Norton firewall for at den maskinen som skal fjernstyres kan kjøre som server på port 6129, TCP. (Kjenner ikke Norton i detalj, men prinsippet må bli slik uansett firewall.)
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
27. december 2004 - 21:07 #3