Avatar billede juniorklubben Nybegynder
13. august 2003 - 16:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe

min pc går amok, med denne fil, mit net virker ikke og sådan... hvordan sletter jeg den.. jeg har prøvet fejlsikker osv. jeg har win 2000 takker
Avatar billede fangel Nybegynder
13. august 2003 - 16:56 #1
beskrivelse af filen (fundet ved søgning på google)

---
svchost - svchost.exe - Process Information

Process File: svchost or svchost.exe
Process Name: Service Host Process
Description: The Service Host Process is generic host process for services that are run from dynamic-link libraries (DLLs)
Common Errors: N/A
System Process: Yes
---

som du nok kan se, så skal den køre (hvis du altså har lidt teknisk viden)! derfor tvivler jeg på at det er dette program der skyldes dit problem!

:OSB: det hender at scvhost vil på nettet, dette er normalt DNS kald (nslookup måske)

Morten
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
13. august 2003 - 16:58 #2
altså hør nu her, det er mærklig nok at min computer kan gå på nettet ind til at den siger: svchost.exe har udført fejl og så går det af H til... det er sku mærkligt nok synes jeg
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. august 2003 - 16:59 #3
det er sikkert den worm der er i omløb ..
du finder svaret på problemet her
http://exp.dk/spm/386329
så hvis det er problemet så tag dine point igen da
dette spm er gratis pga den store mængde af ramte.
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. august 2003 - 17:03 #4
du kan checke din eventlog for programmer/applications
hvis du har et problem med ID 7031 er det helt sikkert w32Blaster
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
13. august 2003 - 17:45 #5
hvis det er w32.blaser du har fået så skal du nok lige hente den her updatering når du har fået den fjernet : http://www.microsoft.com/danmark/security/blaster.asp
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
13. august 2003 - 19:08 #6
hvad sker der... jeg har formateret hele hardisken og intall win igen og fejlen er der stadig..
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. august 2003 - 19:10 #7
så hør da efter hvad vi siger til dig .. du skal ikke formatere du skal update din computer og fjerne den worm. læs http://exp.dk/spm/386329 hvad det drejer sig om
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. august 2003 - 19:11 #8
du kan formatere her fra og til næste uge og den vil stadig komme igen. der skal patches imod den
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
24. september 2003 - 15:09 #9
luk
Avatar billede falin Nybegynder
19. december 2003 - 12:55 #10
det er ikke blaster... har haft det problem... og nu har jeg det igen... kan nok godt være en orm men kan osse være noget andet... Det kan være mange ting hvis jeg ikke tager meget fejl... (hjalp nok ikke men nu er det osse en kommentar)