Avatar billede blackie Nybegynder
12. august 2003 - 23:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spærring på DVD_Brændere

Fabrikanterne af dvd-brændere prøver at tvinge kunderne til at købe
bestemte dvd-skiver. Dvd-brænderne nægter at skrive på de billige
skiver.

http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=280477
Avatar billede robotten Praktikant
13. august 2003 - 09:44 #1
Tjaa...  jeg investerede jo også i sin tid i en kodelåst DVD afspiller. Den fik jeg nu hurtigt låst op, og som de skriver, kan det jo også lade sig gøre med dvd-brænderne. Og at det kan gå galt, og brænderen kan gå i stykker ligger jo nok i, at det er firmwaren i brænderen der skal opdateres?
Avatar billede thebest1020 Nybegynder
13. august 2003 - 09:58 #2
Hejsa..! Du skal prøve, at ligge nyt FIRMWARE ind på dit DVD-Brænder..!
http://forum.rpc1.org/dl_all.php på dette links ligger der FIRMWARE til næsten
alle DVD drev... Det der sker er, at dit drev får nyt "operativ system" dvs. at alle de funktioner som er spæret, så som DVD skriver og region bliver slettet..! Og alt bliver åbent..!
Dette er ganske gratis, og der er ikke ulovligt, da du kun ligger nyt software ind på dit drev..! Software er skrevet af Freelance programmøre, og der er derfor ikke noget licens tilknyttet...
Avatar billede blackie Nybegynder
14. august 2003 - 11:16 #3
Jeg ved ikke, om jeg tør, kan det ikke ødelægge brænderen, jeg kan jo ikke vende tilbage til default, hvis det nu ikke virker, det er en pioner DVR 106D.
Avatar billede thebest1020 Nybegynder
14. august 2003 - 18:54 #4
Jo jeg synes det er et forsøg vejr..! Jeg bruger altid andet FIRMWARE på mine drev..! Jeg har aldig oplevet, at noget software ikke virkede..! Det er altid gennemtestet, siden lever af at give FIRMWARE ud..! Så det skulle ikke være noget problem..! Det eneste problem er at programmer SKAL kører fra DOS altså Windows 3.x - ME i dossen, eller bootdisk fra f.eks NT(2000 og XP) systemerne..!
Avatar billede robotten Praktikant
18. august 2003 - 10:33 #5
Blevet klogere?
Avatar billede blackie Nybegynder
18. august 2003 - 12:32 #6
Næe, jeg ved stadig ikke rigtig om jeg tør.