Avatar billede tipa Nybegynder
12. august 2003 - 20:54 Der er 3 kommentarer

Filformater m.v. ved billedvisning på DVD-afspiller

Findes der en DVD-afspiller (stationær model til TV) der  ikke blot viser 8+3 formatet ved visning af JPG filer, men det fulde Windowsformat. På ønskeliste er også, at man kan se filens oprettelsestidspunkt, og dermed hvornår billedet blev taget af et digitalkamera. Automatisk lysbilledvisning, zoom samt mulighed for at vende billedet skal også være en mulighed, men sidstnævnte er vist ret almindeligt. PÅ forhånd tak.

Palle Jensen
Avatar billede diddl Nybegynder
16. august 2003 - 23:10 #1
Hej Palle........... jeg har et program, hvor jeg kan brænde mine billder over til en alm. cd og vise dem på mit tv gennem min dvd-afspiller i stuen.. fin kvalitet, billederne ligger i jpg .. programmet hedder unlead dvd picture show - det er ikke så dyrt og man kan sidde og nyde side billeder til aftenkaffen. du kan skrive på hvert enkelt billede og endda til sætte musik- men det kan være at det er noget helt andet du er ude efter ... hilsen Prons
Avatar billede tipa Nybegynder
17. august 2003 - 12:50 #2
Hej diddl. Tak for svaret. Det jeg søger er en DVD der viser hele mappenavnet og hele filnavnet og ikke skærer det ned til 8 karakterer når det vises på TV-skærmen. Desuden kunne jeg godt tænke mig, at man på TV skærmen kan vælge at få filens oprettelsetidspunkt at se, og dermed hvor når kameraet har taget billedet. Hvis man har alle disse oplysninger er det faktisk unødvendig at skal sidde at klippe undertekster ind på hver billede som du er inde på. Ja, jeg er doven, men jeg kan konstatere at billedmængden efter, at vi har fået et digitalkamera i huset er "eksploderet", og hvorfor så ikke prøve at købe en DVD-fremviser der blot skal vise hele fil- og mappenavnet fra computeren samt oprettelsestidpunktet.

mvh
Palle
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. oktober 2003 - 01:31 #3
Man kan bruge photoshop til automatisk at skrive de tekster du taler om på PRONS! - bare en idé.

Når det så er sagt... tjaa... faktisk ved jeg ikke helt med de 8-karaktere, men SCOT har lavet en DVD afspiller til bileldevisning, der vidst er rimeligt avanceret, og ellers så tror jeg ikke at der er andet for end at vade ned til din nærmeste forhandler og forklare ham problemet. Så kan du jo for en med hjem på prøve.