Avatar billede lasse_ra Nybegynder
12. august 2003 - 00:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 netkort i xp med hvilke fordele?

Hej

jeg har to netkort og tænkte om de ikke kunne udnyttes til at give en bedre ydelse?

Fx det ene netkort til at spille på lan mens det andet kan up og downloade...

Jeg har xp home (overraskende..)

Lasse
Avatar billede lap Nybegynder
12. august 2003 - 00:35 #1
jo, hvis lan- og wan-forbindelsen er på hvert sit seperate netværk med seperate ip-adresser.

Men det kræver, at alle lan-maskiner erpå et andet netværk - og derfor ikke kan komme på wan - eller også har 2 netkort.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 00:35 #2
Det kan du også, men de skal på 2 forskellige subnets. Hvordan forbinder du til internettet og hvilke ipaddresser har du på "lan".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 00:36 #3
lap >> Helt enig i det du skriver *s*
Avatar billede lasse_ra Nybegynder
12. august 2003 - 09:58 #4
Nej
det var en dårlig formulering jeg kom med..

Jeg ville gerne vide om mine netkort kunne bruges til at optimere ydelsen under et LAN

192.168.0.xx
255.255.255.o
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 10:29 #5
Nej og jo.
Kun hvis dine netkort kan køre "bundlet" og switchen understøtter "trunking" vil du kunne opnå højere ydelse.
Intel server netkort understøtter det, men jeg kender ikke rigtigt andre netkort med samme feature. Og Trunking på switch eksisterer kun på professionelle produkter.

Vi har lavet det på en enkelt server med 4 netkort i, 2 stk Intel dual port kort, men ydelsen er skuffende og står ikke i forhold til prisen.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
12. august 2003 - 10:37 #6
Normalt vil man kun have glæde af flere netkort hvis man kommunikerer med mange maskiner samtidig. Fx. store web-servere der hele tiden har mange forespørgsler. Et enkelt moderne 100Mbit eller 1Gbit netkort er normalt mere end tilstrækkeligt til at klare den datamængde man kan finde på at sende mellem 2 pc. Så med mindre man konstant sidder og smider flere GB frem og tilbage mellem et par maskiner så burde de snild kunne nøjes med et enkelt netkort hver.
Avatar billede lasse_ra Nybegynder
12. august 2003 - 15:39 #7
Jeg har fået svar nu og sagt ja til at aceptere
men der står stadig at jeg har 30 point ude...

Jeg går ud fra at de er givet ud men hvis ikke så skriv

Venlig hilsen Lasse
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 16:00 #8
Du har gjort det helt korrekt. Takker for point :-)