Avatar billede henriette_holm Nybegynder
11. august 2003 - 11:27 Der er 8 kommentarer

Tastetur "fryser" efter kort tids brug

Hej. Jeg har et mærkeligt problem med mit tastetur. Efter at have haft computeren tændt i få minutter kommer der pludselig lyde fra bios når jeg trykker på en knap på tasteturet. Efter 2-3 tryk fryser tasteturet. Jeg kan sagtens arbejde videre med computeren, men kan slet ikke skrive noget. Jeg har efterfølgende tilsluttet et andet tastetur, og her sker det samme (der går dog lidt længere tid). Der kommer ikke nogen fejlbesked ved opstart af computeren. Min umiddelbare tanke er at PS/2 porten må være gået kold, men er der nogen der har oplevet noget lignende og har en anden forklaring?
Mvh Henriette
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 11:40 #1
det lyder for mig som om at keyboardbufferen bliver fyldt op, derfor lyden fra bios.
Enten bliver bufferen ikke tømt eller også er der en kortslutning af tastaturet der svarer til at du holder en tast nede. Det kunne være noget væske eller ir et eller andet sted, men ikke på tastaturet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 11:41 #2
har du mulighed for at tilslutte tastaturet til USB porten?
Avatar billede henriette_holm Nybegynder
11. august 2003 - 11:42 #3
En kortslutning af tasteturet er vel ikke muligt når det samme sker med to forskellige tasteturer?
Avatar billede henriette_holm Nybegynder
11. august 2003 - 11:43 #4
Nej, jeg har ingen adapter til formålet, men jeg har faktisk overvejet at købe en - bare for at prøve det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 11:46 #5
jeg skriver også "men ikke på tastaturet", det er en kortslutning i stikket på computeren jeg tænker på, derfor forslaget med USB.
Har du prøvet dit tastatur på en anden computer?
Avatar billede henriette_holm Nybegynder
11. august 2003 - 11:47 #6
Nej, og har heller ikke mulighed for det (long story), men det andet tastetur jeg har afprøvet er det jeg sidder og bruger nu - tilsluttet en anden computer.
Avatar billede henriette_holm Nybegynder
11. august 2003 - 11:51 #7
Det der væske eller ir - hvor skulle det i så fald sidde (og komme fra)?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 12:41 #8
cola er en af de store syndere, så er der kaffe og te :o), men det er som regel tastaturet det går ud over.

Nej, det jeg tænker på er et eller andet på motherboardet omkring stikket, men det er vel heller ikke tænkeligt!